Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 19 octombrie 2012

zambiti, va rog!

Hello!...nebunul is coming back :)...(Haideti sa va explic ceva, intre paranteze, oricum fara relevanta, inainte de a intra in painea proaspata de azi, dospita, coapta si ademenitor aburinda. Eu scriu zilnic. Sunt un dement. Si am recunoscut-o. Deci, cum m-ar putea afecta unul care mi-o zice "in fata"?...Ca nu-i asa? Nebunii sunt imuni la vorbe in vant. Eu scriu zilnic pentru ca imi place sa sculptez cuvinte in hartie. Pur si simplu. Daca nu mi-ar placea, daca nu as simti vreo atractie, cateodata dincolo de mine, acest blog, platforma care mi-a facilitat exercitarea in voie si fara sir a delirului, nu ar exista. Interesul meu, prin randurile pe care le insir, nu e sa informez pe nimeni despre nimic, daca se intampla si asta, cu atat mai bine, nu e sa ii fac pe unii sa se simta bine sau prost, daca se intampla si asta, asta e, nu e sa determin pe nimeni sa o ia intr-o parte sau in alta, daca se intampla si asta, fiecare s-o ia pe unde vrea. Faptul ca scriu despre plecarea mea in Canada si parcursul ei, acesta este doar un suport. Daca nu s-ar fi intamplat, as fi scris despre altceva. Si de facut, tot as fi facut-o. Interesul meu e unul cat se poate de simplu. Sa scriu, sa mazgalesc. Imi ocup o parte din viata. Viata, care, de altfel, e ca o moneda. Doua fatete, una neputand exista fara alta. Una exterioara, activa si de bun simt pentru un om banal, care insa, nu-mi ajunge, si una puternic interioara, la fel de activa, daca nu si mai mult, pe care simt nevoia sa o exteriorizez in felul acesta. Atata vreme cat tu intelegi din tot ce insir eu aici ca viata mea se "rezuma la"...nu ai inteles nimic. Pentru ca ea nu se rezuma. Cat de limitat poti sa fii sa gandesti ca un om e atat de limitat pe cat cuvintele i-o permit? E ca si cum ai zice ca un autor de carte nu ar exista in afara cartii lui. In ochii celorlalti, poate e adevarat. Si e de inteles. O teorie a scrisului spune ca, citind, oamenii vad numai ceea ce-i negru pe alb si evalueaza totul doar inside the box. O sa spun aici un lucru. Ceea ce am reusit eu sa fac e mai mult decat o autodepasire. Si nu ma refer la cati cititori vin si revin aici, e treaba lor - poate fi si numai unul, adica eu - eu doar le pot multumi, de restul nu ma mai ocup si nu ma mai intereseaza. N-am avut niciun soi de promovare si nici asta nu ma preocupa. Deocamdata. Existenta acestui blog, extrem de timid la inceput, dar cu care am mers de mana, acumuland sute de pagini, m-a intarit pe mine pe parcurs, facand efectiv ceea ce iubesc a face. Daca acesta este un mecanism de rezistenta, poate fi, e mai mult decat minunat ca l-am gasit. Daca iti place sa te dai cu deltaplanul ca sa rezisti, daca iti place sa butonezi un joystick intr-un joc de strategie pe calculator, daca iti place sa te arunci in cap, din stratosfera sau de pe bloc, daca iti place sa calaresti sau sa calatoresti ca sa rezisti, sau sa vorbesti cu ratele de pe balta si cu frunzele din copaci, fiecare rezista cum poate. Atata timp cat nu fac rau nimanui, si nu fac, nici n-as avea ce spune la spovedanie, doar ca poate injur prea mult, nu vad unde e problema si de unde atata inversunare). Am inchis parantezoaia...
...si apropo de inversunare, ca aici voiam sa ajung si mult, din nou, mi-a luat...Canadienii sunt oameni relaxati, ca aparenta. N-au nimic din incrancenarea, din disperarea si smulgerea parului valvoi din cap a romanilor. Zambesc. Tot timpul. Ca o fac fals sau nu, zambetul e dincolo de pretext. Cand zambesti, inainte de a emana o energie pozitiva benefica si celorlalti, in primul rand, iti faci un bine tie, si pe ansamblu, un bine de atmosfera. Ca sa dau un exemplu, clientii sunt altfel decat in Romania. Si spun asta dupa ce m-am tot ocupat cu ei pe aici, de cand sunt negustor. Oricat de ingalat si ametit ai fi ca si comerciant, clientul iti da dreptul la prostie. Se poarta, simplu, civilizat. Evident ca exista si n exceptii, dar ele nu fac altceva decat sa confirme regula. In Romania e invers. Am lucrat aici si cu clienti romani. Unii, minunati, civilizati, de pus la rana sufleteasca, altii, nepricepand nimic din tot ce li se intampla, au ramas asa cum, de fapt, au fost. Niste animale. Desi, spunand asa, jignesc profund bietele dobitoace. Intr-o zi, cand lucram la romani, doar pentru ca mi-am permis sa-i spun unuia, dintre ai nostri, un descult, sa aiba putina rabdare, mi s-a adresat cu un apelativ demn de toata lauda: "jegul dracului!" Am ras. Ce-ti ramane altceva de facut? Educatie? Nu-mi sta in fire. Am lucrat si lucrez si cu clienti canadieni. De-ale canadienilor...a stat un om 20 de minute sa i se faca o pizza...si revenind, a mai stat 20 sa i se mai faca una...era vorba de pizza la o reducere cu 3 dolari. Se imbulzeste lumea la reduceri mai ceva ca oile la lins sare. Prin cele 40 de minute facea o reducere la buget de 6 dolari. 6 dolari, ba chiar mai mult, pe care i-a folosit peste drum, la Tim Hortons, sa ne ia celor cinci pizzari, cate un suc sau cate un ceai, dupa preferinte.

28 de comentarii:

  1. Fata draga,

    Lumea nu mai e asa in romania cum am lasat-o, sunt si eu surprins, e luminoasa, politicoasa, vad parinti cu copii pe strada, jucandu-se cu ei,AMANDOI parinti..unde vezi asa ceva in canada?acolo educatoarea(paznica de copii ar fi un termen mai indicat) ii duce cu lesa ca e caini pe strada? Singura grija e sa nu pateasca ceva, dragoste, educatie pauza...ce vor fi copiii aia cand vor fi mari? Uite, imi cer scuze ca te-am facut nebuna, nu esti, nu in sensul ala clinic de nebun dar am trait exact ceea ce traiesti tu si nu e vina ta, nu ai ce schimba, asta e societatea, ti-o asumi sau o lasi, ati luat masina,bravo, enorm de multi au luat si in romania,mai greu ca in canada cu siguranta, ar partea cealalta a balantei inclina greu aici..aia care e goala in canada si anume golul din suflet pe care il ai acolo e plin aici...si sa merg pana in centrul orasului...sau la un magazin, sau sa sun un prieten...culmea ca am ramas prieten cu cei pe care nu i-am vazut 10 ani si cu romanii din canada...no comment ...cu mici exceptii mai bine sa nu ai de a face cu ei..invidie, sapaturi pe la spate la job...bleah..mi-e lehamite. Iti doresc tot ce e mai bun in viata,sa ai parte de toate dar asculta-ti inima in ceea ce priveste locul unde sa-ti petreci restul vietii...nu te ucura cand iei banii in mana la salar..si bucura-te la sfarsitul lunii daca mai poti cand tragi linie dupa ce ai platit bills-urile si restul...si viata nu e doar niste dolari amarati..ci mult mai mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragule,

      Asa mai stam de vorba...daca ai citit tot ce am scris, si am vazut ca ai facut-o, ai constatat ca multe din cele ce le spui tu aici, le-am mentionat si eu. Nu sunt omul banului, desi cateodata simt ca mi-ar trebui o doza si din asta, dar pur si simplu nu-i inteleg. Din punctul acesta de vedere chiar traiesc pe alta lume. Cand am spus ca am luat masina, fuck off, familia mea avea 3 masini in Romania, nu tr sa se inteleaga ca mama, ce minunata sunt eu, ci doar ca o poti face aici cu usurinta. Alternand o astfel de postare, cu una in care descriam golul pe care il simt si eu, de foarte multe ori, pe aici. Si, iti accept scuzele. Nebuna nu sunt si nu imi convine chiar deloc sa mi se adreseze lumea cu astfel de apelative in conditiile in care, pe blogul acesta, eu nu am jignit pe nimeni niciodata. O zi faina!

      Ștergere
  2. Tu sigur nu vorbesti despre aceeasi Romanie pe care am vazut-o eu acum un an ...Nimic nu mi s-a parut asa de relaxat cum speri tu ca e ...
    Aici am vazut parinti petrecand mult timp cu copii si de cand Toto a nostra e la daycare nu pot spune decat cuvinte de lauda .. Cat despre scoala(gradinita) tocmai au venit de anul trecut in decembrie niste tineri cu copii care inca se minuneaza ce mare diferenta e aici cu plus , un mare plus pentru scoala(gradinita) de aici .
    Problema nu e in Canada , nu e ea vinovata pentru felul in care TU vezi lucrurile . Asa cum si pe Francisca ai judecat-o gresit asa si lumea din jurul tau o vezi deformat ...
    Dorul de tara e de inteles , ce nu inteleg este faptul de a gasi alti vinovati pentru propria ta problema .

    RăspundețiȘtergere
  3. Elena Mihail, vezi-ti de viata ta din globul de sticla . Si de tonto a ta,give me a break.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toto(asa isi spune Theodora mea ) e un copil de 3 ani macar din bun simt ar trebui sa vorbesti frumos ... daca sti ce e aia dar m-as mira vazand cum ai catalogat-o pe Francisca .
      Globul meu de sticla :)) e o realitate , nu e perfecta dar e o realitate pe care o traiesc frumos de ceva ani incoace spre deosebire de greutatile pe care le-am dus in Romania ... Material am ce nu am visat in tara , tara din care cu toate greutatile materiale ,nu as fi plecat NICIODATA daca nu ma saturam de miniciuni , hotie , nesimtire si lipsa de perspective morale pentru copii mei . Tara aia mi-a dat palme peste obrazul intors chiar si dupa ce am plecat . Mi-a lovit copii care incercau sa faca ceva pentru ea chiar acum 2 ani !!! Aici nu am gasit nici a 10 a parte din ce am tras acolo .
      Chestia cu amandoi parintii care se plimba cu copilul .... ei bine eu nu l-am vazut in Romania dar daca acum ies in parcul de langa mine o sa-l vad ca un fapt normal . Nici nu trebuie sa ma chinui , In parcul din spatele casei ies mereu parintii jucand fotbal ,baschet , sau cu cei mici la leagane ... In concedii i-am vazut mergand inmpreuna . Sunt surprinsa mereu sa-i vad cu cei mici la campinguri , distractii impreuna ca FAMILIE . Sunt multe de zis . Dar asa cum am mai zis ...Iti inteleg frustrarea . Dar nu cauta vinovati acolo unde nu sunt .Cauta-i in tine .

      Ștergere
    2. Elena, mi-a ajuns leusteanul si instructiunile de utilizare. Dar am vazut ca ai scris ca numai in primavara tre sa-l plantez. Mai rezist pana atunci, ce sa fac... Multumesc foarte frumos. Mi-ai luat o piatra de pe inima. Dupa ce iese si face samanta, dau si la chinezul de langa sa incerce. Poate in felul acesta nu ma mai asfixiaza cu pestele lui. Si putoara de sconcs e mai blanda la nas. Aia e ca marijuana. Jur ca uneori nu fac distinctia intre ele. Asa miroase mereu la mine in cartierul evreiesc.

      Ștergere
    3. Incearca cateva si acum ...am spus primavara din obisnuita ca eu le plantez in gradina :-) chinezii sunt "parfum"...incearca indienii ,aka curry :-):-):-) aici am noroc, strada pe care stau este europeana (portughezi,unguri,sarbi,nemti,romani,etc)dar in vremea in care am stat la Paris nimerisem cu hindi siera waw . Plus ca mirosul de curry le intra in piele .

      Ștergere
  4. sunteti inebuniti de canada si detestati romania dar tot pe bloguri de romani o frecati. minciunile voastre cu privire la viata de acolo deruteaza lumea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta e blogul unui emigrant in Canada, nu al unui roman din Romania. Pe alea nu le citesc pt ca nu ma intereaseaza ce se mai intampla pe-acolo. Eu ma intreb ce cauti tu sa citesti blogul unui emigrant in Canada, daca te-ai intors in Romania si totul ti se pare minunat acolo. De ce te mai intereseaza ce credem noi astia de aici? Si nu inteleg de ce atata incrancenare, bucura-te de noua si minunata Romanie pe care ai descoperit-o dupa 10 ani si lasa-ne pe noi sa ne mintim aici in Canada. :) Eu cred ca de fapt tu inca tanjesti dupa Canada, ca drept dovada iti zici daniel montreal, nu daniel din Romania. Lavinia

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu mi-am pus intrebarea asta, dar am zis ca nu-i treaba mea ce citesc altii...
    In momentul in care dai cu parul insa, asteapta-te sa primesti si tu pe unde te doare mai tare...In legatura cu deruta romanilor care vor sa emigreze consider ca oricine are suficiente surse de toate felurile sa se documenteze in legatura cu o eventuala plecare. Si aici au putut afla ambele fete, garantat, prin cei care, in mod civilizat, si-au exprimat o parere sau alta, pro, contra sau cum au considerat ei...Apoi, ca sa inchei, una dintre surse ai putea fi chiar tu, daca tu chiar asta iti doresti cu adevarat...

    RăspundețiȘtergere
  7. 1. Vremea in Canada: 6 luni frig ( noiembrie-aprilie), 6 luni umezeala insuportabila.
    2. Mancarea -toata GMO genetically modified organism) si carnea plina de hormoni. Emigrantii vin cu o stare de sanatate buna care se deterioreaza in timp (statisticile guvernului).
    3. Peste 66% din canadieni traiesc de la salar la salar (statisticile guvernului).
    4.Stilul de viata servici-autostrada -acasa cu mentiunea ca petreci cam 1 h-2h e autstrada zilnic.
    5.Predomina emigrantii din Sri Lanka, India,China, Africa. Oare de ce?
    Dupa cum vedeti am postat doar facts, recunoscute de guvern , le gasiti si pe site-ul guvernamental, nici macar nu am intrat in chestiuni care pot fi percepute ca personale gen calitatea execrabila a blocurilor de locuit , suprapretul pe care il platesti pt niste conditii insalubre, aspectul de magzin satesc al supermarketurilor nu mai zic de magazinele mai mici,angajarea cu mult sub experienta si pregatirea fiecaruia etc. etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. La mine nu e iarna de 6 luni Cred ca nu ai fost in Canada daca nu sti ca ea e foarte mare si nu te tine nimeni cu forta in nord ...
      2. Da ,vesnica marota ....mancarea e la fel in toata lumea ...ai crescut in Romania cu o gramada de pesticide si plante modificate genetic inca de pe vremea lui Ceasca ....practica de liceu mi-am facut-o la institul Fundulea de aia stiu ) nu e nicaieri mai cu motz ...este ce vrei sa mananci .daca vrei sa sti ce mananci pune mana si sapa-ti singur gradina !
      3.Ce sa zic ...in Romania strangeam bani de ma rupeam :-):-):-)
      4.nici unul de pe la noi nu face mai mult de min pa la servici ... vrei oras mare ,nu ai decat sufera . In Bucuresti faceam mai mult de o ora catre servici ...
      5. Nu ma deranjeaza nici un neam de pe lumea asta care e aici . Atat timp cat nu se poarta ca tiganii nostri . Am pacienti din toate neamurile lumii si in afara de mirosul de curry al indienilor (dar care nu ma omoara)nu am ce le reprosa ...
      Nu stiu ce ma face sa cred ca de fapt tu nu ai fost niciodata in Canada ...toate ce de mai sus par doar adunate de pe internet ...

      Ștergere
    2. Tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Daca e asa de nasol in Canada ce te mai intereseaza ca aici iarna tine 6 luni etc.? De ce nu te bucuri de vara din Romania, ca am inteles ca inca e vara pe-acolo. Sau crezi ca prin comentariile tale vei convinge pe cineva sa nu se friga ca tine si sa vina aici? Eu cred ca cine e hotarat sa emigreze o va face indiferent de ce spun unii si altii, de bine sau de rau. Lavinia

      Ștergere
    3. Daniel,aici iti dau 100 % dreptate. E vorba de fapte, cifre, statistici, lucruri concrete : Canada e o mizerie. Ca unii sunt incintati sa traiasca in globul lor de gheata canadiana, deja imi depaseste puterea de imaginatie si intelegere.


      Ștergere
    4. Tzipi, lumea nu traieste din statistici. Vad ca iti hranesti neputinta de a te adapta in Canada cu tot mai multe fapte negative. Acum ai descoperit tu ca nu exista societate perfecta nicaieri? Cam tarziu pentru anisorii pe care ii ai.

      Vezi ca plajele insorite ale Caraibelor abia te asteapta. Partea proasta este ca si acolo trebuie sa pui bucile la munca ceea ce tie iti displace profund.

      Ștergere
  8. V-ati pus macar o singura data intrebarea de ce Canada e singura tara cu program de emigrare si cheltuie milioane sa atraga potentiali doritori? Oare de ce? De dragul vostru? Pentru o idee? Ca-i pasa de bunastarea voastra? E o afacere, sa platiti pensiile babyboomersilor, e un sistem piramidal...aduci 300 000 pe an ce le dai de lucru? Somajul e in floare , apropo, aveti idee cat e?

    RăspundețiȘtergere
  9. cine sta sa isi puna intrebari "de ce ","cum" ?
    toti vor "sa scape " de ceva ,orice numai romania sa nu fie.
    cati au curaj sa recunoasca ,ca nu e asa cum au visat?
    se merge cu turma,si daca unul scoate capul ,se gasesc 10sa-i dea in cap.
    asta e omenirea din totdeauna .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca i-a dat nimeni in cap lui Daniel, din contra, el e cel foarte inversunat impotriva a tot ce misca in Canada. Uita-te cum i s-a adresat Franciscai, care nici macar nu e mare fan Canada. Si nu stiu de unde impresia asta cu turma, majoritatea romanilor pe care ii cunosc nu prea le place pe aici si nu se sfiesc sa o spuna si atata timp cat o fac civilizat nu le da nimeni in cap, e dreptul fiecaruia sa ii placa sau nu. Eu cred ca e cam invers, daca unul zice ca-i place in Canada sar altii 10 sa-i spuna ca se minte si ca e nebun. Uita-te si la tine pe blog de cate ori i s-au adresat cuvinte urate Elenei Mihail ca a-ndraznit sa ii placa in Canada. Lavinia

      Ștergere
    2. Elena Mihail, e irelevanta, Lavinia si iti explic de ce: orice om caruia in place in Canada - trebuie sa fie si din astia, carora chiar le place in Canada - tot recunosc existenta unor chestii/lucruri care nu sunt ok, care sunt aiurea (nu le mai mentionez, le intuiesti)....Uite, Franciscai ii place in Canada (overall), dar e constienta ca lucrul ala e aiurea, lucrul asta era mai bine in Romania/EU, si asa mai departe...Dar, cand vezi ca la E.M., la orice lucru nasol, urat, prost gandit despre Canada (si ma refer la cele pe bune dreptate, al truisme), spune ca nu e asa, sincer, dar acest om nu are credibilitate, nu mai e sursa credibila de informatii...Atat, am vrut sa precizez..Cu respect ptr voi !

      Ștergere
    3. Oamenii au tendinta sa vada lucrurile prin prisma experientelor personale, si intr-un fel e firesc sa fie asa, ca suntem subiectivi. Din cate am citit Elena a avut niste experiente deloc placute in Romania si poate de aceea e atat de anti Romania. Asa am intalnit si aici romani cu experiente nasoale in Canada care vad totul negru aici si totul roz in Romania. Ii inteleg si pe ei si pe Elena, e greu sa te rupi de ce ti s-a intamplat personal si sa vezi imaginea de ansamblu a ambelor tari. Ce incercam eu sa subliniez in comentariul de mai sus, nu e daca Elena e credibila sau nu, ci faptul ca de multe ori i s-au adresat cuvinte urate pt ca a indraznit sa vorbeasca de rau Romania. Eu cred ca toti avem dreptul la o parere, ca e credibila sau nu e iarasi decizia fiecaruia sa o analizeze, dar hai sa nu ne mai adresam cuvinte urate si fel de fel de apelative doar pt ca suntem diferiti si vedem lucrurile altfel. Viata asta ar fi tare fada daca toti am fi la fel si am avea aceleasi idei. Lavinia

      Ștergere
  10. Cand risipesti in Romania 40 si ceva de ani din viata , cand tragi ca nebunul sperand sa schimbi lumea din jurul tau in mai bine fara nici un folos . Cand vezi ca totul merge din ce in ce mai jos (moral , social si nu in ultimul rand material ) ce poti face ? Sa iti lasi copii sa ajunga in acelasi punct ca tine ? Sau sa ajungi sa ii vezi plecand din Romania manati de saracie si de insatisfactii ... Ce facea fiica-mea ca profesor in Romania ?
    Am luat o decizie acum 8 ani pe care nu am regretat-o niciodata .Am reusit si eu si sotul meu sa avem mai mult decat am visat desi aveam peste 40 de ani amandoi .
    Fiul meu a facut scoala aici (un an college ), platita de guvernul Canadei , e CNC acum si a inceput sa castige frumusel pentru un tanar de 24 ani (face peste 4000 lunar net , dupa taxe -e drept cu overtime dar asa vrea el ). Si traim intr-un oras mic nu in Alberta unde sunt niste scoruri de te doare capul ...
    Fiica si sotul ei sunt pe punctul de a-si deschide propriul club .Asta ar fi fost doar o UTOPIE in Romania unde nici gratis nu-si duc copii Romanii la sport ,daramite sa plateasca ...A facut Tiriac terenuri si sala undeva in Bucuresti care stau nefolosite desi sunt gratis ,fara gluma ! Cand am auzit nu mi-a venit sa cred ...
    DEci ...de ce m-as plange de Canada? Nepoata-mea a plecat in toamna asta plangand inapoi in Romania ... Isi doreste cu ardoare sa poata emigra in Canada . Are 21 de ani si dupa 2 vacante aici nu vrea sa isi creasca copii in Romania in viitor . Parerea ei ...
    Si sunt multi care o duc bine aici ...Cei mai multi nici nu au adresa de email daramite sa se plimbe pe net ... Si sunt bine mersi .Nu inteleg de daca va e asa de bine acolo de ce mai vizitati "lumea canadiana" ?! De ce va deranjeaza cand cineva spune ca ii e bine ... Pe cine deranjam ? :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Aaaaa si de ce nu ma plang ... Marea dilema ! Pentru ca niciodata nu m-am plans de lucruri pe care le pot face mai usor decat in alta parte , lucruri pe care le pot schimba sau rahaturi peste care pot trece ... Iarna de 6 luni ...de ce m-as plange cand iarna mea a fost mai blanda ca in Romania anul trecut ?! Sau la fel ca in tara de cand am venit eu ?
    Nu ma plang pentru ca mi-ar fi rusine sa ma plang stiind cat de greu o duce sor-mea , cand stiu ca fratele meu asteapta o internare in tara din luna ianuarie (diabetsi tetrapareza ) si inca nu s-a intamplat ... Mi-ar fi rusine sa ma plang !Tot ce traiesc aici nu e decat un "dolce far niente " fata de ce trag ei acolo ...
    Pai mi-ar fi rusine sa ma plang de nimicurile care apar pe aici fata de greul lor ...

    RăspundețiȘtergere
  12. Daniel Montrea wrote : " Lumea nu mai e asa in romania cum am lasat-o, sunt si eu surprins, e luminoasa, politicoasa, vad parinti cu copii pe strada, jucandu-se cu ei,AMANDOI parinti..unde vezi asa ceva in canada?"


    Bre' da cat mai e butelia in Romania ? Da' la omu' in halat alb cat tre sa ii impingi in buzunar sa iti trateze delirul ?

    Noi intelegem ca tu ai dat un rateu major in Montreal dar asta nu iti da dreptul sa arunci cu flegme in jurnalul ( de emigrare ) al unei tinere care scrie frumos. Daca erai mai atent la ce scrie ai fi observat ca ea nu prea e convinsa ca va ramane aici dupa obtinerea cetateniei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu sunt adepta intoarcerii in Romania, insa prefer sa dau spaga doctorilor si sa-mi rezolv problema ACUM, decit sa stept cu lunile si cu anii, pina sa ma vada / trateze un doctor in Canada.
      Timp in care boala mi se agraveaza, fac complicatii sau chiar pot muri. Stiu o gramada de romani care au dat fuga in Romania ( din Canada ), ca sa isi faca operatii si tratamente : cu spaga de rigoare. Si in timp ce erau in Romania, ridicau in slavi Canada .

      Ștergere
    2. Asa si, ai ceva date, cifre, statistici cati romani din Canada s-au tratat in Romania? Hai ca vad ca o tot dai cu statisticile de ai ajuns sa depinzi numai de ele. Stiu si eu o gramada de romani canadieni care s-au tratat aici in Canada. Care e problema ta?

      Canada nu este ridicata in slavi de nimeni. Oamenii se bucura de viata in Canada sau oriunde, lucru de care tu nu esti capabila, esti amorfa.

      Ștergere
  13. sunt o romanca, in Romania, care citesc cu drag blogul asta. Nu stiu daca vreau sa raman aici sau sa emigrez,dar pur si simplu imi place cum scrie Francisca...deci ii citesc blogul. si daca scria despre altceva si il descopeream tot il citeam...
    nu inteleg de ce atata inversunare de a compara Canada cu Romania. Am fost si eu 3 luni in Toronto (in vacanta)si toata lumea din Romania ma stresa pe internet despre 'cat de fain trebuie sa fie acolo'. e diferit, nu poti compara doua culturi diferite, mai ales de pe continente diferite. niciodata nu am inteles de ce oamenii vor sa compare merele cu portocalele. traiti oameni buni, unde va place, cititi, mancati ce va place, si nu mai judecati atat alegerile celorlalti...:)

    numai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DIN PACATE, MULTI OAMENI IN ZIUA DE AZI TRAIESC UNDE POT MANCA O PAINE, NU UNDE LE PLACE !...LA TOTI NE PLACE IN SUDUL FRANTEI, ELVETIA, ETC, dar ...ASA CA EMIGRAM SI NOI UNDE PUTEM, UNDE NE BAGA CINEVA IN SEAMA...de unde si conflictele care exista...

      Ștergere
    2. Intr-adevar, cadem in patima compararii lor pentru ca sunt cele mai importante punte de reper pt astia plecati, dar tarile in sinea lor sunt diferite si gresim, cumva, comparandu-le. Oamenii sunt diferiti, arhitectura este diferita, sistemul este diferit, multe sunt altfel. Acum daca ne convine noua sau nu cum e, daca ne place noua sau nu e deja vorba despre altceva. Canada poate fi comparata cu SUA, la fel cum Romania cu Bulgaria, dar altfel, ce-i drept, pare un pic cam deplasat. Si totusi o facem si o vom mai face... Anyways, multumesc celor de mai sus pt aprecieri. Acestea sunt valoroase pt mine, si nu "flegmele". Pe alea mi le sterg fara greata :).

      Ștergere