Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 26 octombrie 2012

relax

Gasisem printr-un comentariu o sugestie in a nu mai compara Canada cu Romania, ca e eronat. Pana intr-un punct poate fi, dar avand in vedere ca unii se pregatesc din Romania in Canada sa plece, e normal sa puna in balanta avantajele si dezavantajele pe care le ofera o tara in raport cu cealalta. Vorbeam zilele trecute cu un om, mai nou si decat mine pe aici si inca n-a vazut multe, ca si mine, de altfel, si imi spunea ca atmosfera inconjuratoare de aici o simte deja mult mai relaxata decat acasa. Tot intr-un comentariu vazusem cum cineva spunea ca un comportament mai "relaxat" al oamenilor poate nu ar cantari prea mult in favoarea avantajelor Canadei, avandu-i in vedere si dezavantajele. Ba, din punctul meu de vedere, o face. Pentru ca starea de agitatie si proasta dispozitie a oamenilor, chiar si a celor de pe strada, e molipsitoare. Cum, de altfel e si relaxarea lor. Nu stiu de cate ori mi s-a intamplat, la Bucuresti, sa ajung acasa intr-o stare de nervozitate inexplicabila doar dupa ce am facut un drum aiurea printre impingaretii din 41. Aici, agitatia de tramvai, cu oameni mereu preocupati de griji, doar de ei stiute, si violent exteriorizate, si alergatori cu parul valvoi, lipseste. Canadienii nu-si exteriorizeaza nelinistile in modul in care o fac romanii. O cearta crunta prin autobuz nu am ascultat aici decat o singura data, pe-un motiv de-un caine si-o baba dusa, in timp ce la Bucuresti eram martora tot timpul. Dar aveam casti. Mi le indesam in urechi si ochii mi-i atinteam, cu capul in jos, intr-o carte sau o revista si, in felul acesta, ma "autizam". N-am vazut pana acum in trafic om coborat din masina, revoltat si pus pe harta si injuraturi, sa-l ia la bataie pe cel care i-a taiat fata. La Bucuresti, un astfel de peisaj facea parte din decorul urban al oricarei dimineti. Te uitai la ei, ca nu puteai sa nu te uiti, ca la spactacol, prin geamul autobuzului, cu mana agatata de balustrada, ca si jos iti era teama sa stai sa nu te ia vreun mosneag la trei pazeste, ca dormi pe scaun, dupa ce ti-ai petrecut, tanar destrabalat, noapte prin cluburi, desi, tu, sarmane, poate veneai de la munca. Aici, si daca te ating, din greseala, "sorry, sorry", nu mai termina. V-am mai povestit si cum e cu clientii. Acestia zambesc de zici ca sunt intr-un paradis continuu. Imi spunea vecina, farmacista in Romania, cate blesteme si-a primit de la clienti, "sa ajungi si tu ca mine", rugandu-se apoi sa nu se prinda. O astfel de atitudine a lumii prin care te invarti, voit sau nevoit, are un efect direct asupra starii zilnice de fapt. Vei fi intotdeauna ca si ei.
V-am lasat! O tai la munca. Relax, you have plenty of time, vorba cuiva destept! Tuturor ne e dor de "anotimpuri fara evenimente". Putina agitatie e intotdeauna binevenita, nici anesteziat nu-i sanatos, dar tineti-o acasa.

Si ascultati melodia acesta pentru o stare si mai buna :). Toata ziua ascult numai muzica.


39 de comentarii:

  1. Fetica ce suflet ai in tine ... asta e muzica de a noastra ... cine ti-a pus-o in inima ? :)
    Dar ai dreptate ... nebunia si lipsa de civilizatie a strazii in Romania dauneaza grav sanatatii :D
    Radeam cu copii ca deabia dupa vreo 4 ani am scapat de gestul de a tine geanta strans in fata cu amandoua mainile de frica sa nu ti-o taie hotii ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ati emigrat cu traume crunte din Romania. In Montreal am avut de a face in trafic cu nebuni, mult mai nebuni decat in romania, oamenii sunt mai intinsi cu nervii di ncauza ca nu le ajung banii, canada nu e ieftina cum era inainte, cum ziceam si intr-o postare anterioara 66 % traiesc de la salariu la salariu daca urmatorul nu vine sunt in groapa financiara. Tu ai norocul ca sotu l tau castiga bine, majoritatea insa se invart pe la salariul minim pe economie cum esti si tu iar daca ambii membrii ai familiei castiga minimul pe economie cam la minim o sa si traiasca si de aici incep frustrariile. Cati romani divorteaza in primii doi ani de la emigrare? Enorm de multi, nu pot sa spun procentual dar o libertatea prost inteleaa din partea ei , o lipsa a jobului din partea lui...iar la joburile astea pentru emigranti e rupere de oase..asta nu spun prea multi, conditii inumane de lucru si aici muncesti , tata, pentru un pumn de dolari. Am tras-o si eu cu joburi din astea, ma gandeam cu groaza ca vine a doua zi si trebuie sa o iau de la capat. Iar cand stii ca in romania nu te mai oti intorce caci prietenii ti-au spus ca e paradis in canada, i-ai crezut si ai vandut tot...esti prins la mijloc..in menghina. Da, canada e frumoasa daca castigi mult, daca amandoi castiga mult si iti permiti o zona buna, o casa intr-o zona buna , daca stai in zonele de emigranti, si unde sa stai dca castigi putin??, poate fi mai crunt decat de une ai plecat. Nici nu am pomenit de sentimentul instrainarii pe care il ai dupa 3-4 saptamani...incepe sa se instaureze, viata ta se va reduce la serviciul prost platit si acasa la somn. in weekend poti iesii sa faci poze la ratze si la lacuri..ca alea nu costa nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e foarte adevarat ce spui. Eu nu lucrez pe minim, dar nici foarte departe, iar daca am fi lucrat amandoi pe salariul meu era mult mai greu. De foarte multe ori am pus problema in felul acesta. Insa, avand in vedere pregatirea cu care eu am venit din Romania, era de asteptat ca situatia sa stea asa in cazul meu, si la fel de asteptat sa stea asa in cazul lui. E ca la loterie. Si cei care vor sa plece sa se gandeasca si la asta. Tr sa plec. Mai vb dupa.

      Ștergere
    2. Fara suparare, dar cati traiesc in Romania de la salariu la salariu? Cunosc aici cateva familii care traiesc dintr-un singur salariu; si au si mortgage si copii. Normal ca nu se lafaie, ci traiesc de la salariu la salariu cum spuneai si tu, dar cati in Romania ar putea sa traiasca dintr-un singur salariu? Am prieteni in Romania care nu se descurca cu doua salarii, ar fi muritori de foame daca unul si-ar pierde jobul. Am un fost coleg de munca care-mi spunea ca inainte de salariu trebuie sa se imprumute de la tatal lui care e pensionar ca sa cumpere de mancare pt copil, ca salariul sotiei se duce tot pe rata la casa si traiesc doar din al lui. Oameni saraci sunt peste tot in lumea asta, nici Canada nu e o exceptie, nici Romania, dar aici ai sanse mai mari sa vezi luminita de la capatul tunelului, dar mai trebuie sa si te zbati un pic nu sa astepti cu mana intinsa sa cada din cer. Lavinia

      Ștergere
    3. Loterie?..hmm...nu poti juca la loto viata ta si a familei tate...Trebuie sa faci calculele de acasa si daca iti da cu minus, mai bine faci altceva decat sa emigrezi in Canada...Sincer...! Din pacate, in Canada au plecat f multi oamnei neinformati, s au aruncat cu capul inainte si de aici o gramada de probleme, frustari si multe dintre ele pe buna dreptate...cum naiba sa dai 400,000 CAD pe o casa din palcaj !!?? si nici macar pamantul de sub casa nu-ti apatine.!!..si altele....! Oricum, cine nu citeste bine si + si - despre Canada ca sa fie constient de ce va gasi acolo...o va pune de mamaliga, cum se spune !...

      Ștergere
    4. Da, nu poti judeca la loteria viata ta si a familiei tale. Si, intr-o postare anterioara spuneam exact asta. Ca trebuie sa-ti faci socotelile de acasa. Si chiar daca iti da cu plus, Canada tot o loterie ramane. Socotelile de acasa s-ar putea sa nu se potriveasca cu cele din targ. La asta ma refeream.

      Ștergere
  3. Exagerezi cu Montrealul ...e adevarat si mie mi s-a parut mai obositor ca la mineacasa in Ontario dar nu se poate compara cu Bucurestiul lol
    Cine te-a tinut in Quebec ? Socialul ? Ca doar Quebec nu e Canada toata !
    Cat despre restul vaicarelilor despre cat de grea e viata ...come on . Daca nu sti ce e aia munca ...poate dar daca ai muncit in Romania si nu te-ai ocupat cu #descurcatul# atunci nu e asa degreu . Si daca fiimiu care era cel care tragea cel mai tare chiulul (si daca o zic eu chiar ca e asa ) a fost in stare sa. Invete un an dupa liceu si sa aiba o meserie care sa-l ajute sa castige net si 4000 pe luna apoi cred ca orice barbat o poate face ...daca vrea ...
    Cat despre divorturi ... asta e cea mai mare prostie ststistica ...divor5eaza cei care nu au dragoste si intelegere . Daca acasa te mai ajuta familia si femeile nu au alegeri ca nu au unde sa se duca ...aici femeia nu trebuie sa indure nici batai si nici chin ...si invers . Restul sunt smiorcaieli de frustrati care nu inteleg unde e problema lor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vad ca ma ataci direct,specific bucurestean. Unde locuiesti in ontario? in tigania din Toronto? Sau intr-un satuc pierdut pe harta unde singurul tau contact cu oamenii e reprezentat de internet? Sa nu imi spui ca erai ingrozita de bucuresti dar te simti bine in toronto ca mananci cacat .

      Ștergere
    2. Nu te atac direct ...doar ca speechul tau(nu al tau personal ci acest gen de speech despre zona quebecoize ) l-am mai auzit/citit de vreo 8 ani incoace . Daca il credeam si nu as mai fi emigrat as fi facut cea mai mare greseala ... nici nu am divortat , nici nu am intrat in depresi , nici nu o duc greu ...
      Nu locuiesc nici in Toronto dar nici intr-un satuc ... diferentele intre Montreal si Toronto sunt si cu plus si cu minus ...depinde fiecaruia ce ii place . Ce nu am sa inteleg e de ce cei carora nu le place Montreal nu pleaca in alta parte ...

      Ștergere
    3. Baaaa Daniele ,vorbeste frumos cu doamna Elena , ca e o femeie respectabila si a muncit impreuna cu familia ei sa ajunga acolo, tu daca esti taran si vorbesti urat trebuia sa stai acasa in Romania , ca aici e locul taranilor ca tine. Daca nu va convine tara la care ati sperat ce mai stai pe-acolo , Mars in tara si lasati locul la altii sa mearga acolo . Sunteti niste frustati si niste neaimpliniti si cand vedeti ca altcineva va zice o alta parere mai buna despre Canada sariti la gatul ei . Si ptr geniul neanteles de Tzipi e valabil sa se intoarca acasa.

      Ștergere
  4. starea asta de zambet continuu crezi ca o au din cauza ca nu mai au nici un fel de probleme?
    in romania unii sunt atat de saraci ca nu isi permit sa faca imprumut la banca iar altii isi permit dar nici nu vor sa auda.
    si traiesc si ei dar dorm linistiti pe perna lor.
    am cunoscut aici o familie care nu are nici un fel de credit in banca.
    sunt foarte fericiti ,au ferma lor ,muncesc de nu mai pot dar au ce le trebuie.
    restul ?
    datori pe viata. sclavii bancilor. ei zambesc .
    "sorry " ? pentru ce? pentru ca pur si simplu a trecut pe langa tine.
    ma si intreb uneori ce ar trebui sa fac ,ca sa nu-i mai para asa de rau ca trece pe langa mine.



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca procentul oamenilor care nu au niciun fel de probleme, este foarte mic. Dar pana la urma, s-ar putea ca totul sa se rezume la cum intelege fiecare sa isi gestioneze problemele. La romani e vorba despre o incrancenare pe care o au (majoritatea) fie ca sunt obositi, abatuti, tristi...s-au chiar fara niciun motiv. E vorba despre capra vecinului....sa crape si ea. Nu suntem obisnuiti, educati sa zambim, ca pana la urma nu ne dor dintii. Canadienii (austriecii, nemtii, elvetienii, slovenii, croatii...etc) cred ca au un simt aparte, acel ceva ce ii face sa inteleaga ca nu trebuie sa stie lumea ca ei au probleme, ca pana la urma sunt ale lui si fiecare are. Am simtit si eu amabilitatea canadienilor si da, ti se pare ciudat ca toti sa iti zanbeasca, la fel cum de ciudat mi s-a parut ca in Toronto in drum spre Casa Loma, bajbaind pe harta in cautarea ei, un domn de o varsta venerabila, carand 2 sacose pline sa se opreasca din drumul lui si sa se ofere sa ne ajute, la fel cum intr-o statie de metrou un domn vazand ca nu ne putem decide in alegerea unei variante de bilet, ne-a abordat intrebandu-ne unde vrem sa ajungem si ne-a ajutat cu informatii. De 12 ani de cand stau in Bucuresti, asa ceva nu mi s-a intamplat niciodata si mai mult decat atat, cred ca mi s-ar parea suspect daca o persoana careia nu i-am cerut ajutorul sa se ofere sa ma ajute. Asta pentru ca, ca natie, avem un trecut, niste apucaturi de care nu ne putem debarasa. Si in Romania si in Canada cei care au ales sa isi achizitioneze o casa cu credit bancar sunt sclavi pe viata, scalvii bancilor. Si nu numai in cele 2 tari. Nu discutam de nivelul veniturilor, valoarea ratelor, a asigurarilor.Ideea e ca daca nu te-ai nascut bogat, cu resurse, trebuie sa muncesti, indiferent de tara. Trebuie sa muncesti daca vrei o viata tihnita, nimic nu e gratis si simplu in viata asta.
      Si da, canadienii isi cer scuze ca te ating, te lovesc din greseala, dar romanii (unii) te mai si injura. Ce alegi?!!!

      Ștergere
    2. Skiorule , apropo de engleza si tradus ...sorry nu este in acest context echivalentul lui "imi pare rau" ci al lui SCUZE cuvant pe care in Bucuresti il intalnesti atat de rar ...

      Ștergere
    3. Ce sa zic, in Ontario toti afganii, paki si indienii dau pe dinafara cu politetea, cut the crap, iti traduc ce inseamna? Poate poti prostii unul ce n-a calcat pe acolo si e prea disperat in romania incat sa-si ia campii...se poate pleca in europa acum, in cilvilizatie, mai incetati cu tampeniile astea, ati muscat-o voi, digest it now, nu sunt toti constransi sa traiasca la polul nord sunt optiuni mai umane in europa..cat despre economia canadiana...pe ce se bazeaza? servicii? un pic de industrie in ontario si asta e tot.

      Ștergere
    4. Economia canadiana se bazeaza pe servicii vindute imigrantilor ( dar momentan imigratia e pusa in hold) si in special, pe bula imobiliara. Care bula sta sa crape, Sa vezi atunci disperare...

      Ștergere
    5. Tzipi, tu oricum esti dusa cu pluta pe mahala.

      Normal ca economia se bazeaza pe emigranti. Cat de mult trebuie sa ii i-a unui om normal la cap (pe tine te exclud Tzipi ca oricum ai toti neuronii mancati de piticii pe care ii ai la mansarda)ca sa priceapa ca aceasta societate canadiana e formata din emigranti si cativa din first-nation.

      Tzipi, bule imobiliare au tot fost, s-au spart si si-au revenit. Tu care esti aterizata de pe Marte n-ai cum sa pricepi in veci ca o economie nu are acelasi ritm asa cum erai tu obisnuita in Cucuietii din Deal cand vaca dadea aceasi cantitate de lapte timp de 100 de ani fara sa iasa din grafic.

      Scuze ca postez atat de tarziu la acest topic, dar nu m-am putut abtine la prostiile debitate de Tzipi.

      Ștergere
  5. prefer sa spun sorry mereu si sa aud spunandu-mi-se asa decat sa fiu impinsa tot timpul si toti sa mi se bage in fata :))
    dar nu sunt toti politicosi totusi si nu mereu
    de dimineata in downtown si la plecare e o imbulzeala de nedescris
    si daca ai "norocul" sa ai drum pe partea cealalata a valului e greu de strabatut pentru ca nu prea se uita pe unde merg

    RăspundețiȘtergere
  6. dupa parerea mea, totul se reduce la subiectivism, e mult prea greu sa reduci o viata, o experienta la cateva cuvinte si la un raspund e bine sau rau. Totul se reduce la persoana 1, la ce cauta fiecare si cu ce te face fericit si in ce iti gasesti echilibrul. Cum a zis si ea e vb de o loterie, dar asta e viata in general, ce e bine pt mine poate fi rau pt altul. Fiecare cu viata si exprientele sale, trebuie sa citim printre randuri si sa incercam sa luam din experientelor celorlalti ceea ce avem nevoie pt noi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Skiorule ... casa cu bani jos zau ca nu merita sa astepti jumatate de viata sa o ai ... serios ... platesc acum rata la casa. 300 la doua saptamani adica mai putin decat as plati la un apartament de one bedroom ! De ce as alege sa platesc chirie ? Si e casa mare intr-unul din cartierele bune ...
    Asa decat sa pierd toti bani macar o parte se duc in plata casei ... la 2.99 dobanda merita . Din bani de chirie nu ai mai vedea nimic in schimb ...
    Alte datorii nu prea avem . Cardurile de credit se acopera de la o luna la alta . Si da le folosim pentru ca e mai practic cu ele ... aia care traiesc doar din carduri de credit nu-i plange ca deobicei isi merita soarta . Dar o casa , o masina sunt investiti mari la care e ok sa recurgi la imptumuturi atat timp cat sti sa te chibzuiesti .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. platesti doar 600 la o casa pe luna in Ontario? Ori minti de rupi ori e o baraca cum ziceam in pustiu...in Toronto sub 400 000 $ nu gasesti ceva acceptabil si ai plati in jur de 2000 /luna chiar cu un downpayment gras.

      Ștergere
    2. Tu in afara de Toronto despre Ontario mai sti ceva ? Hello ,mai pune mana pe ceca geografie , mai invata ceva despre downpayment ... mai sunt cateva zeci de orase importante ...tu o ti cu Toronto . Si de e doar 600 rata ...la o casa cu valoare de piata acum de 260 000 . Daca vrei sa te calci pe picioare in marile aglomeratii urbane platesti mai mult ... ca deeh fiecare cu ce ii place .

      Ștergere
    3. Si stai 4 ore pe zi in ambuteiaje...ai descoperit si tu apa calda...aia sunt prosti ca platesc mai mult dar stau la oras? tu platesti casa mai putin dar iti petreci viata pe autostrada...

      Ștergere
    4. fac 20 de minute pana la munca ...nu pe autostrada ca nu am G2 decat de 2 saptamani si nu ma tine curajul :)) .Mai putin decat in Romania unde de la Victorie pana in Colentina faceam si o ora ... Sotul face 15 minute si copii vor avea sala lor la 5 min distanta de casa ... chiar ai o obsesie cu Toronto .... Nu lucreaza toata lumea in Toronto ...ba mai mult sunt la vreo 3-400 km distanta de el . Ti-am zis sa te ,ai uiti un pic pe geografie ... Ontario e mai mult decat Toronto , la fel cum si in Quebec e mai mult decat in Montreal . Pur si simplu nici macar nu ma atrage viata de oras mare . Nici pe noi ,nici pe copii . De ce am face-o cand ne putem castiga banii si aici , viata e mai ieftina si mai sanatoasa ...

      Ștergere
  8. Deci, voiam sa ii raspund lui Daniel Montreal, dar n-am mai apucat dimineata. Treaba sta in felul urmator in situatia mea si a sotului meu. Cand noi am decis sa plecam de acasa si am si facut-o aveam 26 de ani. Nicio proprietate pe nume, nimic, doar doua diplome pe care abia se uscase stampila, eu, de exemplu, urmand calea fireasca a varstei, am terminat masterul in 2009, iar in 2010 am plecat. Mai aveam si doua contracte de munca aflate la limita cerintelor de dosar. Am emigrat pe meseria lui Bobi, bazandu-ne pe ea, ca e stupid sa ne gandim ca ar avea cineva nevoie in lumea asta, departe de casa, nevoie de ziaristi. Acestia nu vor figura niciodata pe o astfel de lista de meserii. In 2008 ne era bine, in ceea ce priveste salariile. Eu aveam vreo 23 de milioane, Bobi avea 50. In mai putin de doi ani lui Bobi, inginer constructor si in Romania, pe santiere mari, i s-a micsorat salariul de 2 ori cu cate 20 %. Intre timp, piata constructiilor a ajuns o paragina, iar ziarele au disparut. Ce putem face noi acolo? Ca lucrez acum intr-un magazin, ca ziceai mai sus de salariul pe care lucrez eu, fara nicio jena as putea spune ca la fel de minunat o puteam face cu varf si indesat si acasa. Cati nu o fac pentru ca dupa absolvirea facultatii nu au unde sa-si gaseasca de munca? Am venit aici, Bobi si-a gasit de lucru pe meserie, mai mult, santierele sunt in floare, iar la anul, in North America piata va creste cu 6%. De aceea spuneam, ca noi, in situatia noastra si in situatia din care am plecat, nu am fost pagubiti. Nu ma poate acuza nimeni ca vorbesc prostii pentru ca experienta pe care o expun aici e data cu toate detaliile de rigoare. Ca altii nu se incadreaza in ceea ce eu descriu, e deja alta poveste. Daca amandoi am fi venit cu o meserie ca a mea, era rau, daca ne bazam deocamdata pe una, e bine, daca ambele persoane au meserii cautate, e cel mai bine. Am spus-o si o mai spun inca o data, dincolo de Canada cu ale ei, eu nu am de ce sa mananc cacat ca mi-e rau aici. In afara de un profund sentiment de dezradacinare, foarte puternic, intr-adevar, si in afara de lipsa macar a unei parti din familie, deocamdata noua ne-au iesit socotelile. Vreau doar sa te mai intreb nu ca ar fi treaba mea, ci doar din curiozitate, si evident daca vrei sa raspunzi, ce te-a determinat pe tine sa ramai 10 ani in Canada? 10 ani nu mi se pare putin. Uite, eu daca tot la fel de aiurea ma simt, ca un strain pe aici, as alege sa plec dupa ce imi iau cetatenia, adica dupa 4 ani. As mai sta inca 6 ani doar daca as putea strange suficienti bani incat sa fac cu ei ceva in Romania. Dar din cate inteleg, nu era cazul si in situatia ta...de ce ai stat totusi atatia ani?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am strans si eu ceva, am stat ca in sfarsit prinsesem un job unde nu imi rupeam salele si nu voiam chiar s aplec in necunoscut si sa las ceva "sigur". Si eu am vrut initial sa plec dupa 4.5 cand am primit cetatenia dar am tot amanat din cauza zvonurilor alarmiste venite d ela prietenii din romania.

      Ștergere
    2. si ce ai gasit in Romania ? Daca ai da la o parte ce ai economisit in Canada te-ar multumi situatia din tara . Eu am doua cazuri care se intorc dupa o tentativa de intoarcere in Romania ...de aia intreb . Eu nu m-as intoarce pentru ca nu bani m-ar motiva sa revin acolo ci poate schimbarea de mentalitate si civilizatie social ... ceea ce e utopic . Dar daca tu esti ok cu asta si nu te deranjeaza e perfect . Dar material vorbind esti multumit ? Ce castigi este la nivelul cheltuielilor ? Daca nu vrei ...nu raspunde .

      Ștergere
    3. Si cum vi se pare societatea canadiana dupa 2 ani? Cam cat reusiti sa puneti deoparte pe luna fata de Romania?
      Stiu ca acum s-a oprit temporar de catre guvernul federal procesul de emigrare pana in aprilie 2013, dar vroiam sa stiu mai multe detalii, cat a durat dosarul si cat v-a costat toata "afacerea" (taxe, vize, bilete de avion +suma pe care trebuie s-o ai la inceput sa te poti descurca etc.)?

      Ștergere
    4. Dupa doi ani, cum mi se pare? Societatea e crazy, e dura, iar pt un imigrant e de doua ori asa.

      In Romania, nu reuseam sa punem deoparte mare lucru, nu in ultima vreme. in 2008 reuseam, dar nu mai suntem in 2008. Aici punem, dar noi suntem cuplu fara copii si fara rate la casa, de exemplu, daca le-am avea, nu stiu cat am mai pune. Poate nimic.
      Procesul de emigrare in cazul nostru a durat 8 luni de cand am depus dosarul si pana am aterizat in Canada. Am aplicat pe federala. Am avut initial 14.000 de dolari din care am cheltuit cu dosarul si biletele de avion, iar in Canada am aterizat cu 10.000 de dolari. In primele 3 luni nu am avut niciunul job. 10.000 de dolari aici sunt un rahat, se duc repede, ca viata e scumpa.

      Ștergere
    5. Sa stii ca la toti cei plecati in Canada sau America si care scriu pe bloguri si pe forumuri am vazut aceasta mahnire cum ca acolo totul e comercial, parca n-are nimic suflet, totul e doar de fatada, sentimentu de dezradacinare despre care vorbeai etc.
      Chiar si tu spuneai ca nu te poti plange, dar ca iti lipsesc anumite lucruri din Bucuresti si ca te-ai intoarce dupa 4 ani dupa ce obtii cetatenia. Este ca tot mai bine-n tara ta,asa saraca/saracita cum e ea? Aici macar am o mancare calda, am casa mea, nu platesc chirie, nu ma da nimeni afara, am prieteni, ma simt legat de locul asta, nu stiu cum sa-ti explic sentimentul. Si daca plec intr-p alta parte a tarii pentru mai multa vreme, tot acasa mi-e gandul, parca sunt ca pe jar, simt o stare de neliniste sa ajung cat mai repede acasa. D'apai daca as mai sari si parleazu' dincolo!
      Si-apoi, daca ar fi sa ma gandesc pragmatic mai e si problema banilor: chiar daca as vrea sa plec in cautarea unei vieti mai bune, de unde bani? Majoritatea nu aduna suma asta de care spuneai tu (14000$) intr-o viata de om.Prin Spania cati nu dorm saracii prin parcuri dupa ce au ramas fara job in urma crizei, sau in America la fel! Sa ma duc acolo fara sa stiu ce ma asteapta, pe neve, sa zicem ca-mi ajung banii doua-trei luni si dupa aia ce fac? Ca nu se uita nimeni la tine si cu sanatatea la fel daca n-ai asigurare! Ai vazut in urma crizei cati dorm in "tent cities" (orase cort) pentru ca nu si-au mai putut plati ratele?
      Deci cred ca trebie luate in calcul toate posibilitatile inainte de a pleca, sa nu uitam ca lumea intreaga e inca sub spectrul crizei!

      Ștergere
  9. va pasa prea mult ... maine vine uraghhhanul Sandy... sa ne vedem mai frumosi dupa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si eu zic la fel, suntem prea patimasi. Deja o inceput sa ploua si cica o saptamana o s-o tot tina. Eu ma duc cu vaporul, macar sa ma prinda unde trebuie :). Relax, deci.

      Ștergere
  10. Mai putorilor care sunteti si nemultumitilor, voi cand pana mea mai munciti de stati atat pe forum si scrieti???Ca tot spuneti ca se munceste mult tare in Canada aia, pai cand se munceste de aveti atata timp de scris? Mars la munca si lasati palavrageala!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Te rog mai pune si tu niste spatii intre paragrafe ca ar fi mai lejer de citit.

    RăspundețiȘtergere
  12. imi vine sa ma las de baut ...cand vad ca unii fac rau la betie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, deja incepe sa ma depaseasca situatia si pe mine si sa ma plictiseasca. PS: acesta nu e forum.

      Ștergere
  13. Baaaa Daniele ,vorbeste frumos cu doamna Elena , ca e o femeie respectabila si a muncit impreuna cu familia ei sa ajunga acolo, tu daca esti taran si vorbesti urat trebuia sa stai acasa in Romania , ca aici e locul taranilor ca tine. Daca nu va convine tara la care ati sperat ce mai stai pe-acolo , Mars in tara si lasati locul la altii sa mearga acolo . Sunteti niste frustati si niste neaimpliniti si cand vedeti ca altcineva va zice o alta parere mai buna despre Canada sariti la gatul ei . Si ptr geniul neanteles de Tzipi e valabil sa se intoarca acasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai emigreaza pu..lea spatarul in Canada aia !...Numai ultimii obositi din Romania, India, Camerun, Trididad, etc se mai duc acolo !..si doar aia care fac foamea in tara, vorba lui Tzipi ! la astia le da cu plus in Canada ! Canada nu e pentru pretentioasi !...sa fim seriosi !

      Ștergere
    2. Pai lumea emigreaza in Canada de unde vrea ea (nu numai din Ro, Cam si Tri) numa ca nu-ti dau tie si lui Tzipi raportul.

      Luati-va de mana si plecati amandoi in Camerun ca acolo e de voi.

      Ștergere