Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 21 octombrie 2012

Va mai amintiti de Zimbru?



Noi avem un prieten in America, un prieten vechi, din copilarie. Om cu state vechi pe continent, care a suportat "patimile" a patru relocari, in patru state diferite, a unei repatrieri si a unei reintoarceri. Vorbim cu el pe skype zi de zi, cand avem vreme, ore intregi. Nu sta departe, dar nici prea aproape. Am zis ca daca ar fi fost omul acesta in Toronto, cu noi, adica, fizic, mai aproape, ne-am fi simtit si mai "aproape" de casa. Tinem mult la el. De-am putea sa-i tragem pe skypeisti aici, ca spiritele prin oglinda, din filmele horror...Aseara, poc, poc, poc, ca petardele, un spectacol, am facut de-a cucurigi... Am vrut sa luam o masinarie de la Canadian Tire, dar n-am mai luat, i-am facut in oala. Am luat odata una de pe la Zellers, dar am dus-o inapoi. Am zis sa ne uitam la filme, dar nu ne-am mai uitat, am baut un Zimbru polonez, mai multe, cu el. Eu nu prea-s amatoare de bere, ma obliga Bobi sa beau Smirnoff de cranberry cu lime, dar nici ala nu-mi place. Dar beau acolo, obligat-fortat, ca antidot impotriva tristetii ar fi berea cica. Decat sa faci rand prin farmacii la cutiile cu prozac, mai bine, faci o betie si ai scapat de melancolie. Si cum dusi eram, spre miezul noptii deja, eu le tineam monologul "bunastarii", dadeau din cap, dar cred ca mai degraba m-ar fi trimis la somn. Avem o viata linistita, le ziceam. Atat de linistita si fara vreo preocupare incat cand capul nu-i gol pusca, mai umbla ratacit, pe-acolo cate-un gand, ca unul din ala de face jogging si-ti mai face si cu mana, prin parc, fara tinta. Daca nu ne-ar trasni, sporadic, ca ploaia dupa seceta, doruri de casa si simtaminte nedefinite, de peşte pe uscat, vin, ne lasa, vin, ne lasa, si cand vin, parca ar fi niste rafale de ne arunca cu capul de pereti, chiar ai zice ca traim intr-un film din ala de te uiti la el din plictiseala. N-am probleme, nu inca, si pana la inca, de vremurile astea o sa-mi aduc aminte, baaa, cum mai traiam noi pe atunci...
(...Stiti, nu neaparat cu vreo legatura cu ce-i mai sus, dar mi-a venit sa zic ceva, de la un ultim comentariu la postarea anterioara, nevoile primare, oricat ar fi ele de chioras privite si tabu discutate, ca-i de porc sa vorbesti de porc, au o importanta deosebita in evaluarea nivelului de trai al omului. O prima importanta. O viata in nevoi primare e o viata umilita si punct. O viata cu grija a ceea ce n-ai a pune pe masa, ca nici masa nu-i, biciuie pe spate si lasa rani sangerande. O viata in care te uiti pe raft la un gogosar si te gandesti de doua ori daca sa il cumperi sau nu e de cacat. A venit odata maica-mea la Bucuresti si intrand in Albinuta a vazut o femeie batrana cum descanta o punga cu doi ardei. I-a cumparat ea punga si a inceput biata femeie sa-i multumeasca de parca ar fi salvat-o de la moarte. Nu, asa nu! Nu piramida lui Maslow vreau sa o descriu, ca o stim cu totii, nici pe cea inversata, din jurnalism, altceva vreau sa spun, intelegeti voi, ca nu mai am timp sa detaliez, tre sa plec la munca. Dar nici una lipsita total de griji nu-i sanatoasa. Ca nu mai esti in stare sa apreciezi ce ai si delirezi. Canada te pozitioneaza intre si de umilit, la nivelul acesta, nu umileste. Nu te lasa sa mori de foame, e greu sa mori de foame sub artar, dar nici in desaga nu iti baga. Si nu-ti ramane decat sa urci treptele piramidei, ca pe a doua deja esti). O sa mai detaliez, dar ma grabesc. V-am pupat! - s-a deschis si chioscul de comentarii totodata. poate fi o vaca buna de muls aici...bagati acolo, vorba cuiva, nu va sfiiti. sa nu fiti de acord cu mine, se accepta, dar nu ma mai injurati de mama, ca e pentru toata lumea, altfel se supara patronul si pune un buldog la intrarea in pravalie :). Hai o zi buna de duminica frumoasa sa aveti si beti o bere!

24 de comentarii:

  1. Tie iti lipseste un scop , o tinta , un proiect . Fie el o carte de scris sau ceva studii sau ,de de nu , un bebe :-) (dupa o astfel de "saturatie si plenitudine" a venit pe lume unul dintre cele mai bune si frumoase "proiecte" ale mele :-) )... Ce ai nevoie ca sa te readuca in competie , sa te faca sa iti fiarba dorinta de reusita ....tu decizi :-) Fa liste si vezi ce te poate provoca sa te trezeasca din "zona de confort excesiv" :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. imi lipseste o doaga. nu sunt in zona de confort excesiv, doar intr-o perioada destul de linistita si cu adevarat lipsita de griji prea mari. nu ca am ajuns la "saturatie si plenitudine", acolo e bine sa nu ajungi niciodata :), voiam doar sa zic ca e bine inca, sa ma dureze, de ce sa stric feng-shuiul? :))).

    RăspundețiȘtergere
  3. Esti mare daca poti sta mai mult in zona asta linistita ...eu nicodata nu aveam rabdare ...aveam nevoie de actiune ,miscare ,proiecte . Cred ca mostenesc de la taica-miu nevoia de a fi mereu cu ceva in tinta , in proiect . Am nevoie de scopuri pentru care sa lupt . :-):-):-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce-s alea scopuri, tinte? “Deşertăciunea deşertăciunilor, toate sunt deşertăciune“ :)). In fine, a fi linistit nu inseamna a sta ca leguma, desi nici asta, cu masura, nu strica deloc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Fran , da-ne si noua un pic din perioada asta a ta, de "fara griji".
    Noi, cu doi copii mici, cu job-uri grele , cu grija zilei de maine, cu oameni nasoli si tepuitori in jurul nostru, avem senzatia ca nu mai reusim nici macar gura de aer dintre doua valuri, s-o mai prindem.
    Totul e o problema, mersul si venitul de la job-uri, gradinita, scoala, reparatul sau inmatriculatul unei masini. Mersul la dentist, hai sa facem dintii la fete, dupa aia mai vedem noi, taxele la scoala si gradinita, mersul la cumparaturi, sa NU depasesti bugetul, saptamana asta nu iesim,ca ne destabilizam bugetul, sa-ti mai povestesc?
    Ai nevoie de timp si energie incomensurabila sa faci fata la tot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e..e ff greu...vorba skiorului ..''te simti sclav pe plantatie''...!

      Ștergere
    2. mda..mai rau ca in Romania !...sau nici o diferenta versus minusurile acestei tari surogat, din contra: mancare de n-am cuvinte (adica bleahhh..chimicale la greu), case carton/rigips/si ceva barne de lemn, vreme extrem de rece, sistem privat PAS, asigurari casco extrem de scumpe, drumuri/distante lungi, joburi putine, viata extrem, dar extrem de scumpa...bai, nene, de ce mai stati acolo? ca nu va inteleg...!! ptr ce? ptr o punga de faina in plus, asa..si pretul, care e? Mai mult, ascultati sau cititi aburerile celor care s-au tepuit cu Canada?!!...Nu va inteleg, fratilor !...si o spun din proprie experienta...!...Viata e scurta !

      Ștergere
    3. Anonim (22 octombrie 2012): De unde scrii? Banuiesc ca din Romania, dupa ora. Si in Canada poate fi greu cu doi copii mici, la inceput nici nu mai zic, si job-urile pot fi foarte grele. Odata ma intrebam cu Bobi, daca am fi avut doi copii, am fi fost un pic mai in varsta si am fi stiut cat de greu poate sa fie si aici, am mai fi emigrat? Habar n-am. Depinde de nivelul de suportabilitate a conditiilor din Romania in situatia respectiva. Tr sa fii constient/a insa ca eu scriu acum din perspectiva unui cuplu emigrat fara copii, cu doi ani pe aici, nu e mult deloc, dar suficient cat sa ne asezam macar putin, putin, nu mai suntem ca in primele luni...Noi avem inca probleme. Mai sunt multe de rezolvat, dar per ansamblu, viata e linistita, as fi o nebuna sa nu recunosc si asta.

      Ștergere
    4. Anonim (22 octombrie 2012, 05:48): Esti vreun Daniel sub acoperire? :)). Glumesc, chiar nu asta e aspectul care ma intereseaza. Nu pentru toti Canada este o teapa. Pentru mine, stiti, ca v-am scris pe aici, nu a fost o teapa si nu m-a pagubit cu nimic pana acum, dimpotriva, dar nici nu stiu daca o sa raman sau nu dupa cetatenie. Pana atunci insa mai e. Asa cum cunosc oameni carora nu le place in Canada, asa cunosc oameni care se simt insa f bine aici. Au job-uri bine platite, care le permit sa-si plateasca sigurarile scumpe la masini (da, sunt f scumpe) si toate celelalte (viata fiind intr-adevar scumpa, in general). Nu sunt oameni plini de bani, Canada nu mai imbogateste pe nimeni, dar sunt in regula cu viata lor. O viata cu un nivel de trai mai ridicat decat in Romania, dupa spusele lor. Ca le lipseste Romania sau familia de acolo, asta e alta poveste si am mai vb despre ea si de cat de mult poate sa afecteze viata unui imigrant dorul de casa.

      Ștergere
  6. Anonim , ai doua variante :-) ori tragi fara sa cracnesti ori schimbi ceva ( locul , conditiile , etc )
    BTW , sigur nu esti in Canada ca aici a cumpara si inmatricula o masina este un proces destul putin stresant ... cel putin in comparstie cu ce era in Romania :-):-):-) . Chiar asta am facut zilele astea :-)
    Sclav nu m-am simtit niciodata , nici macar in Romania ,,,, Atat timp cat am liberul abitru de a alege
    si vorbi , de a vedea ce e bine si rau nu ma simt sclav. Iar de cand sunt aici chiar nu ma simt deloc.
    Asta e ce simt eu .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. By the way, cine a reusit in Romania, va reusi si in Canada, prin urmare, nu va mai avea rost sa emigrezi aievea !...Deci, eu, care traiesc f bine aici in Romania, am scapat de calavarul emigrarii si dorului de duca...!!! Multumesc lui Dumnezeu ca mi-a dat sanatate si putere de munca sa sparg barierele aici si nu la mama-naibii !

      Ștergere
    2. Da, daca esti ok in Romania, cu ce ti se intampla tie si cu ce se intampla in jurul tau, nu are rost sa emigrezi. Asa este. Fiecare ia o decizie in functie de conjunctura proprie, nimic mai adevarat.

      Ștergere
  7. Singura intrebare pe care mi-o pun este CE CAUTA oamenii sartisfacuti de Romania pe blogurile emigrantilor ?
    Eu una nu am sa inteleg niciodata ... nu am crezut niciodata in teoriile conspirationale dar multi spun ca exista oameni platiti sa descurajeze emigratia ... cat adevar o fi? Intreb si eu ca nu doare :D
    Btw individul care a pagubit bursa de la Sibiu ... Cristian Sima aka Ronin ca asa isi zicea , bantuia prin 2004 forumurile de emigrare canadiene . Cei care isi aduc aminte de el de atunci spun ca nu i-ar fi imprumutat100 de lei . La fel si el emitea pareri anticanadiene fara sa fi locuit niciodata aici . Am aflat asta ulterior pentru ca la vremea aia sustinea ca e in Toronto . Apoi a inceput cu hotnews si alte campanii ... nimic nu este la intamplare ...

    RăspundețiȘtergere
  8. fran, zona asta de confort ne mai loveste si pe noi din cand in cand ,dar nu prea are timp sa faca pui pe langa noi .
    fiecare zi aduce cu ea noi provocari ,mereu se iveste ceva .acum m-am obisnuit ,dar la inceput eram disperata .
    . eu si acum ma duc la market si ma uit de 10 ori daca sa iau sau nu doua vinete sa imi fac o salata ,ca sunt scumpe .sotul meu zice : mai lasa bai poftele astea ca nu sunt bani . ei na !
    daca as manca hot dog ,ar fi mai ieftin ,da' nu mananc ,ca sunt figuranta .poate ca noi suntem cei mai prosti emigranti din canada asta de aia nu avem bani .ei, nu e nimeni perfect !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a zis nimeni ca sunteti cei mai prosti emigranti in Canada si sunt convinsa ca nici voi nu va considerati asa ca nici nu trebuie. Dar, tineti cont ca voi, ca si familie, aveti foarte putin timp aici, ca si noi, de altfel. Stiu foarte bine ca viata scumpa, ca o traiesc in fiecare zi, ca sunt oameni care traiesc foarte, foarte greu si aici. Noi, de exemplu, cand am venit, pana sa ne gasim job-urile si chiar si dupa aia, ne restrangeam foarte mult la tot, inclusiv la mancare. Si acum rad cu Bobi cum mergeam la Metro, magazin f scump, de altfel, si cum cautam tot ce-i mai ieftin de mancare, acum ajungand sa lucrez in el. Acum, nu dau pe afara de bani, nici pe departe, dar nici ca la inceput nu mai este. Nu-mi permit multe lucruri, dar nici rau nu e deloc. E adevarat ca si cheltuielile noastre sunt destul de mici, neavand copii, si sunt absolut convinsa ca intr-o situatie de genul acesta nu-i deloc iesit din comun sa traiesti de la o luna la alta, unii negasind in asta rostul emigrarii, si le dau dreptate.

      Ștergere
    2. Mincarea e exorbitant de scumpa in Canada. Daca nu maninci conservele si jegurile lor procesate, luanr, ajungi sa cheltui enorm de multi bani pe mincare.
      Doua persoane, doar mincarea ( fara restaurant, alcool, tigari, mofturi ), cheltuim 800 $ / luna, pentru ca me restringem , cum faci si tu, Skiorule ! Daca ar fi sa maninc tot ce mi-as dori, pai nu ne-ar ajunge salariul !

      Ștergere
    3. Noi cheltuim in jur de 200 de dolari pe saptamana, doua persoane, dar nu ne restrangem la nimic, nu la mancare. Ce vreau, exact aia cumpar. Fac mancare in casa, mancare procesata si conserve nu cumparam mai deloc.

      Ștergere
    4. Asta e cuvintul cheie " fac mincare". Daca nu mai faci mincare, vei constata cum vei plati preturi astronomice ca sa maninci tot in casa ( exclus mincare de take out, restaurante, etc. )

      Ștergere
    5. Normal ca ar fi mult mai scump sa o cumpar gata facuta, ca intra in schema manopera, dar eu fac mancare :). Si o fac pentru ca, din punctul meu de vedere, e cea mai sanatoasa metoda valabila si la indemana mea, si da, normal ca ies si mai ieftin in felul acesta.

      Ștergere
    6. Eu nu ma duc sa dau 3 dolari pe un container de 100, 200 de grame, de salata decongelata, pentru ca as fi cel putin imbecil. Iar asta nu inseamna nici pe departe ca ma restrang la mancare.

      Ștergere
    7. Of ! Nu despre mincare luata de-a gata vorbeam, ci despre fructele si legumele care le cumoperi si tu din supermarket, alea la kilogram !
      Ca nu-i nimeni suficientde " canadian", ca sa cumpere salata- fructe la caserola, stropite cu chimicale sa tina frunzele verzi si sa nu oxideze fructele ..

      Ștergere
    8. Of! :)), pai in aia 200 de dolari saptamanal intra si fructele si legumele. Suficiente cat sa ne ajunga t saptamana. Mere, piersici, banane, salata verde, ridichi, rosii, castraveti etc, etc. Ca mie imi place salata greceasca :).

      Ștergere
  9. Bai fratilor, imi pare rau ca v-am bagat in ceata, e vorba de Romania, imi cer scuze daca s-au creat confuzii, pai nu cred ca in Canada e o problema sa inmatriculezi o masina (exact ce zicea si Elena). Noi avem neamuri plecate in Canada, e adevarat fara copii, dar sunt f ok, se bucura de ce au, isi traiesc viata, si o traiesc frumos, cu speranta.
    Noi, aici, in Romania, n-o mai avem. Incet, s-a dus, nu stiu cum, printre probleme si griji.
    Speram doar sa emigram cat mai repede.
    Si nu, nu sunt un Daniel sub acoperire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu la tine ma refeream, la cel care a comentat sub tine. In cazul tau mi-am dat seama ca scrii din Romania. Bafta multa si numai bine iti doresc!

      Ștergere