Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 17 octombrie 2012

frunze de artar (IV)

Ati vazut ca mi-am pus "exit poll", in stanga paginii. Votati acolo, in fiecare saptamana o sa mai pun cate unul si impreuna cu "trupa" redactionala o sa tin cont de raspunsuri, mai ales dupa ce ma voi muta pe site-ul meu, daca voi fi in stare sa renunt la asta vreodata. Deja sunt in stare ca din spatele a ceea ce se vede, sa codific totul in vederea conceperii unei minunate interfete. Cursurile la care merg sunt foarte practice, 10% teorie, 90% practica. Avusesem mai demult o conversatie cu un amic pe tema, ce ti se potriveste mai bine? Invatarea cu profesor sau fara? Mie, prima. Am nevoie, cel putin la inceput, de un indrumator calificat, care sa-mi asfalteze aleea. Dupa, ma descurc si singura. V-am zis, prima nota a fost 7. Atat de tare m-a deprimat, ca urmatoarele 3, au fost maxime :). Dar lasati asta, voiam ca, scurt, sa mai scriu o frunza de artar. De ce dracu pun astfel de titluri? Pt postari scurte. Citisem zilele trecute un articol foarte bine scris, in Adevarul, despre cei plecati in strainatate care, formand mici Romanii la distanta, se pot reuni intr-un "proiect" mult mai mare, de scoatere a Romaniei din cocina sociala, morala si de toate celelalte feluri. Dar un comentariu mi-a ramas in minte. Si din cateva randuri, putine, scrise de cineva, poti realiza capacitatea de reflexie a celui din spatele cuvintelor. Spunea cam in felul urmator, nu mai stiu exact, parafrazez, ca romanii plecati nu se vor implica niciodata intr-un asemenea "proiect" pentru ca NU LE PASA. Atata vreme cat au avut egoismul de a renunta la tot ce le-a fost mai drag, familie, prieteni, casa, chiar cariere, la o mare parte din sufletul lor, pentru a-si lua lumea in cap, nu ei vor fi cei care vor schimba vreodata Romania in bine. Doar cei de acasa o pot face. Asta era ideea. (Imi aduc aminte ca inainte de a pleca, atunci cand am anuntat ca renunt la tot si-o tai din tara, redactorul-sef mi-a zis, sa-ti fie bine si sa-ti mearga toate struna, si, sfichiuit, a adaugat, si sa te intorci la masa pusa). Fara a condamna nici de o parte, nici de alta, asa sa fie oare?

38 de comentarii:

  1. Ei bine , nu cred ca e asa ... cel putin nu in cazul meu si al tora . Am plecat nu ca nu imi pasa de cei ramasi di familie ci pentru ca mi-a pasat mai mult de copii mei .As fi dorit sa am taria sa admit mai demult ca nu e nici o sansa acolo ...de acu vreo 20 de ani . As fi vrut sa aiba poata parinti mei curajul sa o faca ...dar asa a fost sa fie .
    Dar asa cum de 22 de ani incoace nimic nu a mers spre bine acolo nicinu cred ca va merge ceva .
    Am asteptat ca proasta , m-am luptat cu morile de vant atstia ani degeaba . Hotia , nesimtirea ,lipsa de moralitate sunt mai puternice . Si nu , nu mi-a fost usor la 40 si ceva de ani sa iau hotararea de a o lua de la capat , sa iau copii si sa emigram . Poate saracia din Romania putea fi indurata . Nu si cele de mai sus .
    Deci nu ma simt vinovata . Era alegerea intre familie si copii . Iar parintii mei au fost primii care m-au sustinut in plecare .

    RăspundețiȘtergere
  2. Tipic romanesc....ei stau cu mainile in san si ii asteapta pe cei care au plecat sa vina sa le schimbe viata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa mine, doar atunci cand vom inceta sa ne gandim doar la 'binele' nostru si sa incepem sa ne gandim si la 'binele' comunitatii in care traim, poate atunci sa mearga mai bine lucrurile in Romania. Acolo exista atitudinea ca ce nu e la mine in gradina nu ma intereseaza. Si pot sa dau ca exemplu, gunoaiele care se arunca pe strada. Sunt oameni la care in casa sclipeste de curatenie, dar nu ezita sa arunce in drum gunoiul, de parca drumul ar fi al altuiva.
    Mai exista si conceptia ca statul trebuie sa faca ceva, dar schimbarea in bine, de multe ori trebuie sa se faca de jos in sus.
    Apoi, comunitatea romaneasca din afara tarii reflecta si mai bine atitudinea romanului. Au mai spus-o si altii, ca romanii nu sunt uniti precum alte comunitati.
    Aceste aspecte, transpuse intr-o organizare administrativ-teritoriala si politica de stat, au dat ca rezultat o Romanie dezbinata, care schioapata si scartie din toate incheieturile.

    RăspundețiȘtergere
  4. schimbare ,nepasare,hotie ,politica .....
    cum sa se faca schimbarea daca nu se incepe cu sinele.
    omenirea intreaga ,nu doar romania are nevoie de schimbare.
    ce vorbim noi aici e asa ca sa treaca vremea.
    nimic nu poate schimba situatia in romania decat daca ne uitam cu totii in inimile noastre si scoatem ce e rau .
    nu arunca gunoiul pe jos ca nu e sanatos ,nu pentru ca iti iei amenda.
    ajuta-i pe cei in nevoi pentru ca iti este mila ,nu pentru ca ti-e frica de trasnet,etc . etc.
    cum sa putem face ceva unii pentru altii daca nu ne lasa mandria?
    si nu e vorba numai de romani.
    si ce sa schimbam in romania?
    un regim cu altul?
    binele ala la care visam cu totii ,nu exista atat timp cat inimile noastre sunt lipsite de dragoste fata de cel de langa noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Utopic... societatea nu e uniforma si nu ai sa gasesti decat in cartile SF sau in povetele biblice o lume calauzita de idealuri ... Sti ce face diferenta ? Procentul ... In Romania procentul de smenari , nesimtiti , cocalari , hoti a ajuns incredibil de mare cu anii . Oameni "bazati" pe "functii politice ",averi furate si oameni ptr care legea pumnului este singura pe care o folosesc .PROCENTUL e cel care face definitia unei societati ... de aceea este nevoie de legi de care sa asculte si cel cu constiinta si cel care nu oare . Din pacate si legile sunt doar pe hartie in Romania si daca sunt sunt pentru cei care oricum le urmau . Asa cum si lacatele sunt pentru oameni cinstiti ...

      Ștergere
  5. http://www.youtube.com/watch?v=1A6nCZrPA2U&feature=related

    Pentru tine de la mine!
    Vera

    RăspundețiȘtergere
  6. aaa... si uite cam ce cantam eu fara intrerupere inainte de-a pleca din tara... asta ca un fel de raspuns la postarea ta:

    http://www.youtube.com/watch?v=HbyQiH_Dzqg
    tot Vera

    RăspundețiȘtergere
  7. eu nu in teleg care e problema
    adica iti asumi niste multe riscuri plecand in necunoscut dr in acelasi timp artrebui sa faci pe bona si pentru cei dinromania
    de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Omul se referea, cred, la faptul ca cei plecati, tocmai asumandu-si aceste riscuri de care spui tu, pe cont propriu, in vederea unei evolutii strict personale, nu vor mai fi interesati, realmente, de ce-au lasat in urma, pe principiul "dupa mine potopul". si consider ca are, cumva, dreptate. oricum, chestiunea pe care o pune e mult mai complexa si poate fi discutata din o mie de unghiuri, fapt pentru care mi-a si ramas in cap.

      Ștergere
  8. Nu e vorba ca nu-ti pasa, iti pasa, dar ai obosit.
    Iesi in curte, e murdar, desi ai facut de nenumarate ori curat, sub privirile holbate si mirate ale vecinilor care-ti pun la indoiala sanatatatea mintala, sau ridica din umeri, ca ai tu prea mult timp liber, desi tu nu ai, tu muncesti de 10 ori mai mult, ai si doi copii, ...
    Iesi in strada, jegul cat casa, nepasare, nesimtire, inghiti nodul si te gandesti ca nu conteaza, ca tu ai casa ta, copilasii, ca oricum nu poti schimba lumea, ca asta este. Speri cel mult sa scapi.
    Aceeasi stare generala de lehamite, de mizerie, de "lasa ca merge si asa", ca "ce-ti tot trebuie de vrei tu sa schimbi ceva...".
    Am inceput de curand un job nou, cand mi-am facut prima oara ordine in dulapuri si dosare cam la 2 saptamani dupa ce am inceput, ca nu mai rezistam, aceleasi priviri mirate, ca ce te apuca, "nu poti sta cuminte sa freci netu, ce-ti veni"????
    Pe mine una m-apuca asa o stare ca sa scap de aici, ca-i grav.
    La scoala la una din fetele mele, se ruga invatatoarea de noi, la prima sedinta, va rog, implicati-va, avem nevoie de casier, secretara, presedinte, 2,3 membri. Nimeni nimic, toti taceau ca...
    Acum in fiecare dimineata, stau pe capul bietei femei cate 10, ba sa-i dea bani de una, ba alta, ba sa intrebe de una, ba de alta, apoi se strang in fata scolii, si stau asa in card, vreo 10 gaste(habar n-am ce joburi au, ca timp liber se pare ca au destul), si-o barfesc pe invatatoare de-i merg fulgii. Nimic nu le scapa. Am salutat in vreo 2 dimineti si-am ramas langa ele de curiozitate, m-am socat de-a dreptul. Nici o mama nu s-a implicat efectiv, dar toate sunt nemultumite.
    Asta este.
    Cateva crampeie de viata, din Romania, dintr-un oras "frumos" si "mare" din Ardeal, dintr-un cartier "bun", de la un liceu "renumit".
    Nu cred ca o sa mai vreau sa stiu in vreun fel, de ce se intampla, dupa ce plecam.
    Am incercat de prea multe ori aici sa fac, si "n-ai cu cine, dom'le, n-ai cu cine".
    O sa ma intereseze strict de cei lasati acasa, si o sa incerc sa-mi fac o viata frumoasa, si sper un pic mai usoara, fiindca aici e foarte greu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De aceea spuneam mai sus ca problema pusa de omul respectiv e mult mai complexa. Si din notivele pe care le-ai descris tu in comentariul tau. Si chiar daca, poate, usor nu va fi, va urez multa bafta! Cu drag

      Ștergere
  9. Nu mai bine incepi prin a-ti trata alienarea ta personala si familiala inainte sa "salvezi romania"? Trairile si plimbarile tale canadiene au ceva din plimbarile unui bolnav in curtea spitalului de psihiatrie, fara sa fiu doctor pot sa-ti spun ca e vizibila o alienare profunda, tipica pentru emigrantii in canada.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru cei care vor sa plece, un sfat : cititi cu atentie postarile acestei individe si intrebati-va daca o viata online( pentru ca alta nu are , o spun cele cateva sute de postari ) merita ! Si sotu lei are job de job, ea lucreaza...dar atat. Nu au unde sa se duca decat pe malul lacului iar activitatile lor extracuriculare ca sa zic asa se limiteaza la facut poze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca pe Francisca ai citit-o pe dunga si atat :)) Nu ai inteles nimic din ce spune ea .:)

      Ștergere
    2. Daniel Montreal, iti raspund doar pentru ca simt un atac la persoana cu care nu m-am confruntat pana acum, aici. Nu iti sterg comentariile ca esti chiar funny, iti multumesc doar pentru caracterizare. Exact asa sunt, cum zici tu. Unii dintre cei care comenteaza aici ma cunosc si personal. Si pot, eventual, sa-ti confirme ceea ce tu spui mai sus. Sotul meu are job de job, eu lucrez, imi petrec timpul liber cum simt...si atat. Ce ma surpinde e ca stii toate aceste detalii despre mine, te deranjeaza hahaha, de unde deduc ca vii pe aici si revii. Stii cum esti? Ca romanul ala de se duce in casa vecinului, doarme in patul lui, si cand se intalneste cu altii spune, baaa, ce pat jegos avea ala...Daca nu as avea o pasiune pentru scris, a scrisului in sine, si o fac bine, indiferent de evaluarea ta, crede-ma, ca tu si nici altii n-ar citi never pe aici, ceva. O spun cele cateva sute de postari! Iti doresc sanatate! Si, vezi ca spitalul de nebuni are un punctulet rosu de exit, pe coridor, in dreapta. Nu te invit sa-l folosesti, te las pe tine sa sa iei o decizie.

      Ștergere
  11. Si tu esti un emigrant in Canada, nu?
    Ciudat, unii ii zic Franciscai ca e echilibrata, tu.... Unde e adevarul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este irelevant daca X-ulescu e echilibrat sau nu. Relevant este ce conditii ofera sistemul din Canada : de mizerie ...
      Cum ziceam : irelevant cit de mult rezista fiecare si ce metode de protectie are, ca sa nu o ia razna in Canada.
      Vorba Franciscai " iti pui muzica si iti imaginezi ca-i altfel ". De ce oare? ...

      Ștergere
    2. @Anonim (18 octombrie 2012, 06:00): Nu, nu cred ca este un imigrant in Canada. A scris la ora 03:46, ora Canadei. Mi-e greu sa cred ca vreun roman din Canada in loc sa doarma isi petrece timpul comentand aiurea pe un blog. Deci, ciocul mic inca...macane la alte mese.

      "Adevarul"...pe care il mentionai mai sus e ca daca vrei sa pleci din Romania nu tr sa te iei dupa nimeni. Daca e echilibrat sau nu ceea ce scriu eu aici poti pune cap la cap cu tot ce scriu oamenii prin alte parti si o sa iti iasa o idee generala, cu care sa pleci la drum.

      Baiatul asta de mai sus, simpatic de altfel, a inteles din postarea de care si-a agatat comentariul ca eu vreau "sa salvez Romania"...e bine. BTW, mi-a facut un mare compliment si nici macar nu si-a dat seama. Nici nu o sa ii detaliez. Doar atat: cand dai impresia unui bolnav in curtea unui spital de psihiatrie inseamna ca ai inteles maxim pe ce lume traiesti.

      Ștergere
  12. halucinant...din ciclul "unde dai si unde crapa" sau "de aia nu are ursu' coada"

    revenind la topic, eu mi-s de acord cu MMA; este clar atitudinea romaneasca...sa ne dea aia de la guvern slujbe, case, salarii sau pensii; sa ne dea aia de UE fonduri nerambursabile si sa vina astia dinafara sa puna mana sa faca ceva
    Da suntem egoisiti pentru ca nu am stat sa ne gandim prea mult la parintzi, bunici si cei dragi cand am plecat si ne-am gandit doar la noi dar sa nu imi spunetzi acum ca cei ramasi in Romania debordeaza de altruism si nu stiu care cum sa se ajute pe celalat....sau poate din cauza asta merge tzara aia cum merge, prea mult altruism. Iar daca noi am plecat e posibil sa o fi facut ca sa vedem lumea cu altzi ochi si nu neaparat ca sa avem de unde sa ne intoarcem, faptul ca uni dintre noi sa afla la anumite faze si perioade a cea ce inseamna viatza de imigrant unde gasindu-ne pierdutzi in sineriga faptelor incercam sa ne ancoram in meandrele concretului, inchei citatul, asta nu inseamna ca o sa venim inapoi la " dea gata" sa papam banutzi de la buget si sa cerem sa ne dea si noua...
    mai animalule!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a cui era asta cu "mai animalule!" ? :))))

      Ștergere
    2. acelasi inegalabil Iliescu :)

      Ștergere
  13. Ti-am spus in particular ca m-as apuca si eu de scris pe un blog dar daca tu o faci atat de bine aici si descrii perfect si sentimentele mele de zi cu zi ce rost as mai avea? Ti-o spun si aici public pentru ca omuletul de mai sus sa afle ca nu esti singura si sa ne lase pe noi cei ce-ti impartasim parerile sa ne bucuram de blogul tau atat de natural. Aaaa si mai da-te jos de pe calculator si mai vino pe la mine ca o posibila activitate "extracuriculara"! auzi... extracuriculara... haha!
    vera

    RăspundețiȘtergere
  14. Am citit pe un blog, da, si citesc bloguri, e si aici vreo problema?...ca un blog bun e acela al carui autor se regaseste in offline in multi din prietenii din online. Pe acest principiu, eu am un blog bun. Stii, eu nu injur si nu folosesc cuvinte obscene pe blogul acesta, din respect pentru cititori, dar o fac cu varf si indesat in offline.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt canadian de 10 ani...sunt in Romania momentan..am trecut si eu prin fazele astea prin care trece probabil oricine in canada...dar fatuca asta needs professional help, asta e viata? Job si apoi socializeaza cu pasarelele pe lac?sau cu frunzele de toamna?Daca Canada e asa buna de ce e plina de singuratici care nu stiu sa comunice? vezi si episodul cu asiatica din cantina...e o lume rupta,disfunctionala...faptul ca -inca-economia merge e irelevant..aia nu e viata acolo ci supravietuire,instrainare,disperare dupa un contact uman,frig si deznadejde...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia acum am inteles ce ai vrut sa zici. Dar nu intelg de ce trebuie sa ma ataci. Si nici de ce folosesti la adresa mea diverse apelative din moment ce nu ma cunosti. Faptul ca esti canadian de 10 ani, intors in Romania, e dovada ca si tu esti sau ai fost de fapt, exact ca mine. Daca sunt activa online foarte des e din cu totul alte motive fata de cele insirate de tine. Daca tu iti reprezinti viata in modul tau, eu o fac in al meu. Exact asa cum vreau. Nu pricep o iota care ti-e deranjul, iar ce cauti pe aici, nici atat. Sa ai ceva de zis, as intelege, dar sa ma ataci pe mine, e deja penibil. As fi la fel de "nebuna" in oricare alta parte din lumea acesta. Canada e doar o halta. Am doar 28 de ani. Si o viata intreaga inainte sa mi-o traiesc asa cum vreau. Si nu, chiar nu am nevoie de professional help, sunt un om mai mult decat intreg la minte, asta pt ca tot te preocupa sanatatea mea mintala, dar iti multumesc pentru sugestie.

      Ștergere
  16. Mda, sunt multi care au plecat inapoi in Romania definitiv si nu au altceva mai bun de facut decat sa injure pe cei care au ramas si scriu pozotov despre Canada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu le inteleg frustrarea :D ... Stiu unul care a tocat in 3 ani in Romania tot ce agonisise 20 de ani in Canada ... Si-a vandut afacere aici si prin 2009 a plecat sa "se faca om " in Romania .A tocat vreo 500 de mii ...
      Cand a plecat imi spunea ca el nu poate trai fara o terasa la care sa iasa , gasca de prieteni cu care sa se distreze , ca sufletul lui tanjeste dupa o asemenea viata ... prieteni a avut pana s-au terminat bani. Acum nu-l mai stie nimeni si ii inchid usa in nas . Norocul lui e ca nevasta-sa a fost desteapta si a zis :ai chef de aventuri ? Du-te ,dar eu raman aici . Acu se roaga de ea sa-l primeasca inapoi ...

      Ștergere
    2. De unde le scoti pe astea, femeio? Cred ca nu esti intreaga la minte...Cine iti urmareste comentariile va observa ca nu faci decat sa scoti in fata Canada versus Romania, lucrul total eronat sau fals pentru cei mai mult emigranti romani, cel putin (care nu se compara cu cei din India, Africa, T. Tobago, etc)..Esti caz patologic...!!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Parerea ta ... comparatiile sunt firesti . Comparam de unde am plecat , de ce am plecat ... Faptul ca tie iti place mai mult in Romania nu te face mai intreg sau mai putin intreg la minte ( un pic de bun simt in expirimare , atunci cand nimeni nu te jigneste cred ca ar fi de bun simt ). Eu nu imi apreciez doar situatia mea ,am mai spus ...ci a multora altora carora ne e mai bine aici . Cazul de mai sus exista , este real , cu nume si prenume . Crezi ca e singurul care penduleaza Romania-Canada-Romania ?
      Parerea mea despre ce se intampla in tara este parerea mea .Motivatiile pentru acre am plecat nu au disparut . Cand or sa dispara am sa aplaud dar nu o sa ma intorc . Sper sa nu mor pana atunci . Voi toti care ne faceti pe restul nebuni plecati de la premiza ca uram Romania sau o dispretuim ...Fals ! Faptul ca iubim ce se intampla acolo , faptul ca ne ridicam si demascam hotia si nesimtirea alegand plecarea , nu ne face pe noi mai putin romani decat ceilalti . Faptul ca eu am ales sa imi placa in Canada nu inseamna ca nu imi respect radacinile . Evident Ponta si Basescu si toata mafia tiganeasca si politica nu sunt radacinile mele ! Radacini sunt literatura,muzica , istoria (cea adevarata nu fabricata! ) sau arta (chiar si cea culinara) . Le port cu mine ! Restul sunt amanunte !

      Ștergere
  17. N-am scris nicaieri ca aceasta tara e buna sau rea. E asa cum e si era aici inainte de noi. Pentru mine, deocamdata, e o sansa pentru dezvoltarea personala, oricat de imbecil ar suna. Si asa o si iau, indiferent de unde voi fi peste un an, doi sau trei. Omule, la al' de sus ma refer, ti-ai pierdut tineretea in van? Te frustrez?...Eu inca mai am timp de multe...Iar in legatura cu "fatuca" asta si viata ei, trebuie sa ai probleme mari sa te preocupe intratat viata altuia, a unui necunoscut, in definitiv, ca sa ajungi a o critica si a o pune atat de mult sub lupa. Cu toata sinceritatea, nu stiu cui ii lipsesc mai mult tiglele de pe casa. Si, te rog, nu mai comenta, ca deja ma plictisesti!

    RăspundețiȘtergere
  18. eu-s plecat d`acasa tocmai ca nu am reusit sa salvez nimica, nici macar balena ucigasa (apropo, am pe youtube un filmulet de la marineland cu un el si o ea cum se ... iubesc tare).
    despre exit poll position am si eu un comentariu: la intrebarea de ce citesc acest blog, nu vad vaianta de raspuns care sa-mi convina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai ai inca filmuletul ala ? :)) Il cautam acu ceva timp sa-l arat cuiva :)) BTW felicitari ptr noul canadian din familie :)

      Ștergere
    2. @chrislord: care e raspunsul? :)). uimeste-ma :)). Si, da, felicitari si de la mine pentru noul membru al familie. Abia astept sa fac si eu unul. Stiu ca nu-i greu, dar mi-e o frica... Mi-e mai frica de asta decat de plecarea in "neantul" canadez. Sa ma apuc acum sa fac un copil si sa ma apuc sa-l si cresc...poate ajunge el sa ma creasca pe mine.

      Ștergere
    3. Ei bine , crd ca nimeni nu o sa iti dea "manual de de folosire" odata cu copilul (joke :D )dar totul se invata .Cu pasi mici ajungi sa cresti si tu ca parinte si copilul adult ... :)) Si cred ca vei fi un parinte bun cu siguranta :)

      Ștergere
  19. @elena : http://www.pmea.blogspot.ca/2011/09/balenele-ucigase-xxx.html

    @mowgli (imi place nickul, asa-i zic fiicamii cand umbla cu parul incalcit) : ntz!

    @ & @ : merci pt felicitari, se accepta :)apropo de crescut, daca pana si eu pot, toata lumea poate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. erata : fiicami cred ca este corect (nu fiicamii), si da, ma-ta are cratima

      Ștergere
    2. Mowgli imi ziceau prietenii si sora-mea acasa :))). http://www.youtube.com/watch?v=9ogQ0uge06o.

      Ștergere