Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 29 octombrie 2012

cu pluta

combinatia perfecta
La Toronto, ploua de ceva vreme fara incetare, asa ceva n-am mai prins pana acum, influentele uraganului Sandy, si o s-o mai tina cateva zile intruna. Nu e rau, Bobi e fericit ca-si va face veacul prin birouri toata ziua, dar si eu, ca ma simt confortabil la adapost, cand se declanseaza toate stiihile naturii. Nu exista placere mai mare decat sa aud vant turbat suierand si dezmembrand ferestrele si stropi mari de ploaie batand cu putere in geamurile aburinde de la caldura din casa. De aceea, nici iarna adevarata mie nu-mi dispace. Lasand acum la o parte, evacuarile din NY.

(paragraf...am inteles sugestia unui comentariu, voi incerca sa tin cont)...Am treaba de nu-mi vad capul, dupa cum se vede. Nu, chiar am. Am o lucrare mare de terminat pentru scoala, ma chinui de ceva zile cu ea, m-am trezit si cu noaptea in cap cu gandul la ea si am si lesinat aseara ca un plop doborat de furtuna de atata munca. Uraganul e de vina.
...Haideti sa va povestesc cum am devenit eu un emo amarat ca nici nu mi-a iesit pana la capat. L-as fi vrut pe Mowgli, dar o sa intelegeti imediat de ce toate s-au pus contra. Nu-i bai, la anu' va fi. Daca nu-l gasesc, il improvizez, desi nu stiu cum o sa fac rost de chilotii lui si de liana. Intre timp trebuie sa-l gasesc si pe Baloo. Sambata am lucrat numai contra-timp, intoarsa cu curu-n sus, de parca am stat toata ziua in cap. Trebuia sa merg si la lucru, pe tura de la 1 pm, asa stiam eu. Si de la ploaie dormeam dusa si linistita cand pe la 8.15 primesc un telefon de la serviciu cum ca trebuia sa fiu deja la ocna. WTF?!!!! In 15 minute eram pe baricade, umbland bezmetica dintr-o parte in alta, nelipindu-se nimic de mana mea, pe sub uniforma avand bluza de la pijama. A trecut, nu stiu cum a trecut, nu bausem nici narcoticele, nici bani la mine nu aveam, eram mai zombi decat in seara cu pricina. Am ajuns acasa si cum nu exista sambata fara alergatura prin magazine, am zis, hai sa incercam azi ceva nou cu de-ale gurii, ca pana diseara avem tot timpul, sa ne cumparam si costume, avem timp de toate. Noi suntem timpul. Si ne-am dus la Starsky, in Mississauga, marele magazin polonez. Auzisem noi ca ar fi macar de-o vizita in viata, dar nu-l incercasem pana deunazi, noi din magazinele est-europene alimentandu-ne frigiderul. Pot sa va zic ca am stat 3 ore. Or fi si rusi, si unguri, si romani, dar polonezii m-au placut impresionat foarte tare. Magazin foarte curat, grecii la capitolul acesta clacheaza cu brio, numai fete frumoase, cum polonezele pot fi, incapator si cu de toate. Au si cosmetice importate din Europa, ceea ce e deja un maxim plus pentru ca in Toronto nu se gasesc spray-uri, din alea precum Fa sau mai stiu eu cum se numesc ele. Nu se gasesc de niciun fel, au doar vreo doua tipuri, dar insuficiente si deloc satisfacatoare, cu mult praf alb. Mai aduceau pe la romani, dar nici acolo, tot timpul. (Postarea aceasta nu va fi completa, voi mai adauga, cum fac de multe ori, pentru ca vreau sa va arat si niste poze, dar nu le am la indemana ca Bobi a plecat si sunt la el in telefon). Ca sa nu mai zic de dulciurile cu iz european, ca astea din Canada nu produc papilelor mele poftincioase nicio senzatie. Lion, de exemplu. Bob era fericit ca a gasit in sfarsit, ca Lion ii dadea forta si-i scotea dintii si la Bucuresti. Deci, o sa revin cu poze de la magazin cand oi putea. Apoi, chiar langa Starsky, era un magazin pentru Halloween, ca noi nici costume n-aveam si nici timp sa mai umblam dupa ele, desi L. ne trimisese toate detaliile de cu zile multe inainte. L-am cautat pe Mowgli si nu l-am gasit. Bob l-a cautat pe Joker din The Dark Knight, cel mai sexi personaj de film din ultima vreme, inca n-a reusit sa-l intreaca nimeni, dar nu l-a gasit. Ok, luam ce putem. Un cap de mort, canini de vampir si sange mult, mneaa, nu prea-i interesant. Si am luat ce ati vazut...Si nu stiu cum naiba ca eu credeam ca vaporul, ca ne-am dus cu Queen pe Ontario, pleaca de-aproape de Union Station, si am zis, in juma de ora suntem acolo, cu metroul si mai avem timp si de-o tigara, desi L. ne trimisese toate detaliile de cu multe zile inainte. La 6.45 m-am uitat pe harta. O oraaaaaaaa facem! La 8 pleaca barca. WTF! Nu luam masina ca mai rau facem, ne ducem cu metroul, desi nu stiu daca mai ajungem la imbarcare. Si asa si era. Cat pe ce sa ratam plecarea, daca nu venea Dumnezeu sau Mos Craciun mai devreme sau bostanul de Halloween. N-am avut vreme sa ne uitam bine si am luat un streetcar de-amboulea si am ajuns nu stiu unde ca mai erau 10 minute pana vaporul isi lua zborul si noi nici pe unde suntem habar n-aveam. Telefonul lu' Bob nu se incarca, il sunasem pe C. sa ne ghideze, Bobi nervos, pe mine, evident, ca nu-s in stare de nimic, nici nu voia sa mai vorbeasca, cica el pleaca inapoi si ma lasa acolo. I-am tras un pumn in masca si i-am zis, baaaa, tu crezi ca in viata asta, totul iti va merge ceas, numa dupa organizarile si planurile tale in AutoCad? Gandeste-te ce facem si cum ajungem acolo, nu ma mai freca la cap. Lasa-ma sa ma gandesc eu, nu ma mai agita. Si am luat un prim autobuz care venea in statia pe unde eram, habar n-am unde, undeva pe la Exhibition, si l-am intrebat pe sofer, un sofer pe care ni l-a trimis Dumnezeu, un negru din ala din filmele cu fapte bune, care iti apare atunci cand ti-e lumea mai de-andoaselea, si l-am intrebat, nene, unde suntem si cum ajungem la pluta? Urcati, dragii mosului, e cumva in traseu, si hai ca va duc. Ne-a dat si harta TTC-ului, de folos alta data. O aveam, dar l-am facut sa creada ca suntem noi si in nevoi. Era sambata seara, un singur om in autobuz si ne-a dus pana acolo, deviind putin traseul. Nu eram departe, dar daca nu venea Dumnezeu prin faptura negrului, ne uitam la vapor departandu-se, cu batista alba in nas. La 8 fix eram pe punte si l-am sunat, din nou, pe C. si ne-a facut cu mana din vapor si am inceput sa alerg de bucurie, tragandu-l pe Bob dupa mine, de nervos ce era nici sa mearga nu mai voia. Ca el nu-i asa, eu il derutez, umbla numai cu calculele si calculator la buzunar si cand nu-i ies face spume la urechi. Bun baiat, pacat de...Alergam de bucurie de parca prinsesem ultimul tren al vietii...Oameni mascati, prieteni de incredere, muzica foarte buna, mai veche like The Summer of '69, si un ring de dans, desi era frig rau sus, dar te incalzeai, Bobi revenindu-si, si bautura scumpa. Pot fi foarte faine distractiile si aici, dar sunt scumpe, de-ti stau in gat. De aia lumea le prefera mai la dos, acasuta. Daca vreti si detalii financiare, 200 de dolari ne-a costat aventura pe mare, cu tot cu ambalaj si peruca, dar, acum ce sa mai zic decat ca s-au meritat toti banii. Ca doar o zi in an e si asa in fiecare zi. Drumul acasa l-am nimerit ca ne-a adus C. cu masina, pana in fata blocului, ca pe boshi.

16 comentarii:

  1. Poate incerci,totusi, sa scrii cu mai multe pragrafe : e infiorator, sa citesti text fara alineate.
    Pe vapor, ce ati facut ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa scriu ca mi-a mai sugerat cineva. De ce scriu eu fara paragrafe? Nu pt ca nu as sti ca e mai usor de citit, doar ca scriu cum imi vine la mana pe moment, stiu ca sunt incoerenta big time, dar mi-e mai simplu asa decat sa-l fracturez. O sa incerc, oricum. Pe vapor, ce sa facem? Ne-am dicstrat. Am povestit, am baut un paharel de ceva, am mancat, am dansat si am plecat acasa. Chiar a fost fain si o atmosfera f placuta.

      Ștergere
  2. Referitor la paragrafe.....mult timp am citit blogul tau si....fara sa te superi am renuntat pentru ca pur si simplu nu puteam urmari ce scriai.Bine, eu sunt si mioapa si detinatoare de ochelari....insa era un sir de cuvinte inceput sus si...terminat vreo 10-15 cm mai jos.
    Imi era foarte greu sa citesc.Si inca imi e!
    Dar....ceea ce scrii, mesajul e deosebit!Povestea e foarte buna!
    Am vrut sa-ti sugerez si eu sa incerci sa scrii cu alineat, sa lasi din loc in loc cate un rand, dar mi-a fost jena!
    Dar, daca tot au spart altii in fata mea gheata, iaca ca ma alatur lor cu o plancarda mare:

    VREM ALINEATE!!!!!

    :)
    Toate bune Fran!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmm, am inteles. o sa rectific. de-acum incolo o sa termin cu punct si o sa incep cu alineat. n-o sa mai alerg asa in gol pe pagina, fara sa rasuflu. mersi de mesaj. sunt vreo 5 oameni care mi-au mai zis. si eu port ochelari, dar la mine se intelege, ca eu nu vad ce scriu :)).

      Ștergere
  3. si daca se poate, fa textul mai scurt, intodeauna adorm pe la jumatate... (asta daca tot sunem la capitolul "critica aliniatului impur")

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca l-as face mai scurt, l-as lasa neterminat. si cum as putea eu sa privez auditoriul de un somn bun pe vremea asta. deci funtioneaza ca povestile de adormit copiii :))). "Critica aliniatului impur" - buna rau asta. Ii fac concurenta lui Kant :))))). Sweet dreams!

      Ștergere
  4. n-am nimic de comentat
    doar ca bobi ar trebui sa.si depuna resume-ul la snc lavalin
    cred ca l-ar angaja

    RăspundețiȘtergere
  5. Mda, f scump la voi acolo ! Noi de 200 CAD (echivalentul, fireste, adica 7 milioane) bag un weekend la munte ! 2 nopti si 3 zile !..masina e de firma (deci, benzina moca) si te simti super!....nu ca ma laud, dar asa ca si comparatie!...Ariton, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Numai ca e gresit sa faci o astfel de comparatie. Si eu la inceput cand am venit aici faceam asa si ma ingrozeam cand vedeam ce inseamna in lei. Dar aici nu castigi lei, ci CAD, si daca 7 mil in Romania inseamna bani nu gluma pt unii, 200 CAD aici nu sunt cine stie ce. Imi amintesc ca am dat intr-o zi unui cersetor $10 si eram cu un amic roman care mi-a zis ca in Ro n-as fi dat niciodata aproape 40 lei unui cersetor. Si asa e, acolo dadeam 2-3 lei, dar aici $10 mi se par ca 2-3 lei. Dupa un anumit timp te opresti in a mai face schimbul valutar din CAD in lei pt ca-ti dai seama ca nu face sens. Plus un lucru care mi se pare f ok aici, sunt platita in CAD, chiria e in CAD, totul e in CAD. In RO eram platita in lei dar chiria era in EUR, rata la banca la fel, ceea ce mi se parea o idiotenie, luna de luna cheltuielile iti variau in functie de cursul valutar, dar veniturile erau fixe. Lavinia

      Ștergere
    2. Compari mere cu pere ... oare cat a costat o seara de Hallween in de ex , Bamboo sau pe un vas pe Dunare pentru doua persoane si costumatia de rigoare anul asta ?!... ca in astia 200 fata a platit si costumatia ,nu ?
      Benzin nu e nevoie sa ne milogim de firma , chiar nu mi se pare un cost care sa doara aici . :D

      Ștergere
    3. Ce proasta esti, Eleno !!!?....

      Ștergere
    4. Elena nu e proasta, dar batuta in cap, sigur !..mai are putin si behaie !....

      Ștergere
    5. Cat curaj pe capul anonimilor :))) sa nu bei apa rece ...

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. De ce nu-ti merg comentariile? Sau nu stiu eu sa umblu cu ele? Mi-am dat cu parerea la zombu' si nu m-a primit.

      Ștergere
  7. cica comentariul e moderat... si eu moderez mai greu... greu cu moderararea... da` de primit primim pe oricine.. tricu ori tricsu

    RăspundețiȘtergere