Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 17 decembrie 2010

Voluntar la YMCA...(1)

De azi sunt voluntar la YMCA. Voi merge cateva ore in fiecare zi. E un ajutor reciproc. Pentru ei e, poate, un ajutor infim, dar pentru mine e unul foarte mare: ma obisnuiesc cu mediul, ma obisnuiesc cu limba si, in plus, castig "experienta canadiana". Lipsa experientei canadiene e o problema cu care se confrunta cei mai multi imigranti, atunci cand ajung in Canada. Angajatorii cer obligatoriu experienta canadiana, dar tu ca nou-venit, evident, ca nu ai cum sa ai asa ceva. Ca sa capeti experienta canadiana trebuie sa te angajezi, dar ca sa te poti angaja ai nevoie de experienta canadiana. Un cerc vicios pe care il rezolv facand voluntariat pentru ca voluntariatul este recunoscut ca experienta canadiana si, in plus, e foarte atragator in CV. E de-a dreptul sclipitor in CV. Cu realizarea CV-urilor, cu interviurile si, in general, cu toata tevatura de angajare e o intreaga teorie. E o chestiune care, initial, mi-a intors ochii peste cap, dar mi-am dat seama ca va trebui, efectiv, sa o iau ca atare. Face parte din cultura lor si n-am ce sa zic mai mult. Bibliotecile, de exemplu, au rafturi intregi cu carti despre cum se realizeaza un "resume", iar diferite asociatii organizeaza "mock interview", un soi de simulare a unui interviu real. Usurel-usurel le invet pe toate...Odata ce mi s-a pus de duca inseamna ca mi-am asumat plecarea si cu bune, si cu (g)rele.

2 comentarii:

  1. felicitari! uite asa urci pe treptele experientei canadiene! fff tare si total potrivit pentru o fata, mai ales ca ai si tu acces la tot ce e acolo! bye

    RăspundețiȘtergere
  2. Francisca, ne ajuti f mult cu experienta ta!

    RăspundețiȘtergere