Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 25 decembrie 2010

omenie...

Am avut norocul sa cunoastem in Canada cei mai frumosi romani ever! Omenia nu are granita si am inteles ca inseamna sa nu uiti niciodata ce ai fost si de ce esti ce esti, ca inseamna sa fii constient ca toata viata esti pe marginea prapastiei si ca distanta de sus pana jos depinde de directia si puterea vantului.

Asa cum am mai scris si pe Facebook, am plecat din Romania numai cu hainele de pe noi si cativa bani de lapte in buzunar. Doi tineri, avand in spate experienta unei tari ravasite, dar plini de viata, cu certitudinea ca undeva e mai multa nevoie de energia noastra. Caci lumea asta, asa cum am mai scris, "e alcatuita din miliarde de centre si nicio periferie". Am ajuns aici si am cunoscut o familie de romani cum rar isi mai poate imagina cineva ca exista. Valoarea lor nu am masurat-o in ajutorul pe care ni l-au dat, ci in ajutorul pe care ni l-au dat atunci cand am avut nevoie de el. E o mare diferenta si tocmai aceasta diferenta da masura valorii. Oamenii sunt diferiti si raman astfel indiferent unde s-or duce, dar romanii pe care i-am intalnit aici fac cinste Romaniei asa cum niciodata in viata ei Udrea nu va putea face cu miliarde si miliarde de euro - mi-e sila si mi-e lehamite si simt ca n-are niciun rost si ca nu mai vreau sa scriu despre personajele acestea sinistre (gen Udrea sau dracu sa ii ia pe toti). Si nici nu o voi mai face. Blogul acesta, atat cat va fi, va fi numai despre Canada si despre lucrurile frumoase care au facut pentru mine Romania. Atat. Restul nu ma mai intereseaza. Acum sunt aici si asta e tot ce conteaza pentru mine.

Datorita acestor oameni, sarbatoarea Craciunului a fost pentru mine exact ceea ce trebuie sa insemne sarbatoarea Craciunului, dincolo de cadouri, brazi, cerbi si toata logistica. Sarbatoarea Craciunului mi-a dat incredere si m-a facut sa inteleg once and for all ca oamenii te fac om. Iar atunci cand voi mai uita (ca omul prins in viata de zi cu zi se ingramadeste in cuibul lui minuscul), imi voi aminti totusi de primul Craciun in Canada. A fost ca o mangaiere, dar si ca o palma in acelasi timp. O mangaiere care lasa urme rosii pe obraz.

Un comentariu:

  1. foarte frumos ! trebuie sa povestesti ajutorul acestor romani Romani se ajuta oriunde ,eu asa cred !!!!

    RăspundețiȘtergere