Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 26 decembrie 2010

sarmalele...

"Nothing is more memorable than a smell. Smells detonate softly in our memory like poignant land mines hidden under the weedy mass of years." - Diane Ackerman

Cand eram mica pastram sticlutele goale de la parfumuri pentru ca atunci cand le miroseam mintea mea colinda. Erau ca un album. Amintirile mele aveau miros. Mi-am adus aminte acest lucru azi, dupa ce am citit un articol in EVZ despre romanii care isi petrec sarbatorile in strainatate mancand sarmale si carnati. Articolul avea comentarii cum ca cei plecati doar sarmale au in cap si atat :). Si eu am mancat ieri sarmale, dar le-am mancat cu nasul. Nu de sarmale in sine ti-e dor, cat de mirosul mesei de Craciun de acasa si, pentru cei mai multi romani, masa de Craciun de acasa are miros de sarmale.

La fel si bradul - nu are mirosul Craciunului, ci mirosul Craciunului de acasa...Sunt o gramada de romani in Canada care taie aici porcul de Craciun. Pentru ca amintirile frumoase le iei cu tine si ce-a fost frumos merita retrait oricand, oriunde. 

Avizi dupa astfel de "retrairi" sunt, in general, romanii care au trait o buna bucata din viata lor in Romania, care s-au format in tara. Pe unii dintre acestia e greu sa-i mai scoti din ale lor. Pentru copiii nascuti in Romania, dar care au crescut si s-au format aici, Craciunul nu prea are miros romanesc. In cazul lor, cu cat trece timpul cu atat sticluta de parfum isi pierde din intensitate (si e normal sa fie asa). Ma intreb cum voi simti eu mirosul sarmalelor peste 20 de ani ca acum e extrem de ademenitor...
..........................

Imi plac parfumurile asa cum imi place muzica. Cand ascult Pasarea Colibri imi aduc aminte de Curtea berarilor, de prietenii cu care am baut o seara intreaga si de cerceii pe care ii purtam atunci. Cand ascult "Sunshine in the rain" imi aduc aminte de Cri si de escapa estivala la Eforie Sud. Cand ascult "Ploaia care va cadeaaaaa / Pacatele toate mi le va spala..." imi aduc aminte de Catiusha si de lalaielile din Club A. Cand ascult "The Earth song" imi aduc aminte de vremea buna de la "Adevarul" (atunci cand inca mai salvam planeta :)))), dar si de tristetea mea la moartea lui M. Jackson (pe care mi-am petrecut-o in bar) si asa mai departe...

De asemenea, folosesc parfumurile asa cum folosesc tastele de la calculator atunci cand imi caut fostii colegi de generala, fostii colegi de liceu, de facultate. Si ma bucur de ele exact ca atunci cand ii gasesc. Toate acestea sunt acum in sticluta mea cu parfum. E de esenta tare. Parca din ce in ce mai tare...
.........................

UPDATE: Azi in Canada a fost Boxing Day, una dintre cele mai aglomerate zile de shopping datorita/din cauza :) reducerilor foarte mari de preturi. Mii de oameni au dat buzna in magazine. Unii au asteptat o noapte intreaga sa se deschida...Are we all crazy or what?!?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu