Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

marți, 21 decembrie 2010

metroul...

Nici aici nu am scapat de mers jumatate de viata cu metroul. Cand eram la Bucuresti ma plangeam ca imi ia o ora sa ajung la munca. Acum imi ia si mai mult. Cand am mers prima data cu metroul imi cascam ametita urechile sa aud si sa inteleg numele statiilor (ca sa le pot tine minte). Acum stiu deja sa ma pozitionez strategic astfel incat sa-l prind rapid pe celalalt sau sa ies exact in fata usii de care am nevoie :). Exact ca la Bucuresti. De unele ticuri nu poti scapa o viata intreaga :). Imi place insa la nebunie in metrou. Ma face sa ma simt ca acasa. Oamenii dorm. Se uita unii la altii. Citesc (ziare sau carti). Stau in usa. Sau se uita instant pe geam atunci cand metroul mai iese din cand in cand la suprafata. Eu citesc carti pe care mi le iau de la biblioteca sau, cand sunt prea obosita, ma uit la oameni. Sunt cu totii atat de diferiti la infatisare...E ca un micro-glob pamantesc. De multe ori citesc in metrou chiar inainte de a merge intr-un loc unde trebuie sa vorbesc numai engleza. Imi obisnuiesc creierul sa faca mai usor tranzitia. E o strategie si asta :).

Orasul fiind foarte mare (e al patrulea ca marime din America de Nord), distantele intre un punct A si unul B sunt de multe ori extrem de lungi. Transportul in comun functioneaza foarte bine, dar e destul de scump. 120 de dolari un abonament lunar sau 3 dolari o singura calatorie. Si cu masina distantele pot fi o pacoste pentru ca in orele de varf este extrem de aglomerat. In rush hour pe highway e masina langa masina. Pe autostrada care trece prin Toronto circula in jur de 400.000 de masini pe ora...Se circula insa bine in aceste conditii.

Ieri m-a intrebat profesorul meu de engleza ce se intampla cu strazile din Romania, cand ninge foarte mult. Daca sunt curatate si cat de repede sunt curatate? I-am zis ca da, sunt si curatate, si curatate repede, doar ca de cele mai multe ori pe noi iarna ne ia prin surprindere si ne gaseste cam nepregatiti. Nu suntem niciodata foarte siguri daca vine sau nu :). Eu m-am intrebat cum de aici, dupa ce ninge, aleile din parcul din fata blocului sunt curatate imediat, de zici ca n-a dat fulg de nea. Intre timp am aflat si de ce: administratorii de blocuri au obligatia de a curata aleile de acces in maximum 24 de ore dupa ce se opreste ninsoarea. Cu zapada nu e de fiecare data foarte usor, mai ales pentru cei care stau la casa. De pe strazi, insa, e ridicata imediat si dat cu multa sare. Cateodata masinile sunt albe de la sarea de pe strazi si chiar strazile capata o nuanta ciudata de alb. In alta ordine de idei, saptamana trecuta a nins foarte mult in anumite parti din Ontario de s-au blocat unii in nameti cu masini, cu tot. Ce mi s-a parut interesant (lucru pe care l-am citit intr-un ziar), acei oameni blocati in zapezi au fost gazduiti in casele oamenilor din imprejurimi. Au fost primiti si tratati astfel incat sa se simta "ca intr-o familie". A fost chiar o deschidere de ziar care se numea "Ospitalitate. Marea familie canadiana". Imi pare rau ca nu am pastrat ziarul ca i-as fi facut o poza. Sincer vorbind, eu iau ziarul doar ca sa citesc anunturile de la mica publicitate, lucru pe care in Romania nu l-am facut niciodata :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu