Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 30 decembrie 2010

LA MULTI ANI 2011!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

So little time and so little...
La fiecare sfarsit de an, oamenii isi fac planuri pentru anul urmator si si-l doresc mai bun, incearca sa nu-l regrete pe cel trecut si sa-l priveasca in ochi pe cel ce vine. E singurul lucru pe care il pot face atata vreme cat nu-l pot opri. Apoi, totul revine la normal, viata isi reaia cursul obisnuit, cu cafeaua de dimineata si frustrarea unei noi zile la fel, sau cu bucuria unei noi zile la fel, cu mersul agale pana la munca si tigara aprinsa la iesirea din metrou, cu capul plin de ganduri sau complet golit de ele, cu soneria de la telefon sau cu articole de ziare, cu pauza de masa, claxoane si semafoare, cu zile de nastere si sefi intotdeauna imbecili...Au fost cutremure in China si Haiti, dezastre aviatice cu presedinti omorati, inundatii in Romania si incendii de padure in California, nori toxici si depresiune economica...au trecut toate si vor veni altele. 

Pentru mine n-a fost un an plin sau gol, a fost un alt an si atat. Un an pe care l-am inceput intr-o redactie de ziar la Bucuresti si l-am terminat in fata unui calculator la 8.000 de kilometri de casa. A fost anul in care am ascultat laude corporatiste cu dosarul de emigrare in buzunar si anul in care am mers ca ziarist la grevele generale printre vizitele la ambasada Canadei. Anul in care, desi sindicalista din fire, mi-a fost sila de grevisti. Anul in care mi-a fost sila de romani, dar si anul in care mi-am iubit cel mai mult limba. Anul in care am inteles ca nimic nu-i mai de dorit decat o viata linistita...

A fost anul in care mi-am pierdut bunica, anul in care am lasat in urma, pentru totdeauna, oameni care nu conteaza si n-au contat niciodata, dar i-am pastrat aproape pe cei la care tin si alaturi de care voi fi oricat de departe m-as afla. Nu am parasit nimic, doar m-am mutat in alt loc, iar cu cine vorbeam in Romania cu orele la telefon, cu orele vorbesc si aici. A fost si anul in care am inteles ca poti renunta la tot dintr-o pocnitura de deget si ca viata va continua fara ezitare si dupa (am renuntat, de exemplu, la locul de munca printr-o semnatura si in urma unei decizii prompte luate in mijlocul unei zile proaste si totul a continuat ca inainte si pentru mine si pentru ei)...Desi framantarile erau mari si intrebarile multe, de deasupra nu se vad, nu se aud...Cand eram mica si mergeam la bunica-mea, curtea ei era imensa, in porumb nu era posibil sa te gaseasca cineva, iar merele erau intotdeauna prea sus ca sa le ajung. Acum, cand merg in aceeasi curte, totul e mic, aleile sunt prea inguste, iar marul, intre timp s-a si uscat. Pentru ca acum le privesc de deasupra. Nu e nicio metafora infantila aici, doar fizica...

Eu voi intra in 2011 cu 7 ore inaintea tuturor :). La ora 5 dupa-amiaza voi bea un pahar cu sampanie odata cu Romania. 

Va doresc tuturor un 2011 asa cum il vreti voi! Numai de bine tuturor romanilor, oriunde in lumea asta mica s-ar afla!

LA MULTI ANI!!!!!!!!!!!!! 








3 comentarii:

  1. La multi ani si tie si un an mai bun si mai productiv iti doresc sa ai! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. la multi ani linistiti, asa cum ne dorim cu totii :)

    vezi ca ai intrat in 2011 cu 7 ore dupa ro :)

    RăspundețiȘtergere